ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بخش خصوصی پاسخگوی نیاز اینترنت نیست

| چهارشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۰، ۰۳:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: شرکت‌های خصوصی جوابگوی تمامی متقاضیان برای ارائه خدمات اینترنت پر سرعت نیستند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: شرکت‌های خصوصی باید بدانند که با وجود بازار گسترده‌ موجود در کشور و در این حوزه، مخابرات به هیچ‌وجه دنبال این نیست که آنها را از بازار رقابتی خارج کند و تنها به‌عنوان یکی از مدعیان با سایر ارائه‌دهندگان خدمات ADSL به رقابت می‌پردازد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: زمانی که می‌بینیم شرکت‌های خصوصی جوابگوی تمامی متقاضیان برای ارائه خدمات اینترنت پرسرعت نیستند، مجبوریم به ارائه خدمات نیز وارد شویم تا بخشی از کار را انجام دهیم.

فیضی تاکید کرد: شرکت مخابرات ایران آماده است تا با تمامی شرکت‌هایی که قصد رفع چالش‌ها و ضعف‌های ارتباطی را دارند، همکاری کند.

وی با بیان اینکه نیازی نیست شرکت‌های خصوصی نگران ارائه‌ خدمات توسط شرکت مخابرات باشند، ابراز کرد: بنا نیست شرکت مخابرات ایران در لایه‌ دسترسی وارد شود.

مدیر عامل مخابرات ایران همچنین در بخشی از سخنانش درباره دلیل تولید نشدن برخی تجهیزات مخابراتی در کشور اظهار کرد: ما به لحاظ نیروی فنی، مشکل و کمبودی در این رابطه نداریم و بحث اصلی مباحث اقتصادی است که این تجهیزات در کشور ما تولید نمی‌شوند.

اظهارات فیضی در حالی است که مدیر عامل یک شرکت خدمات اینترنتی معتقد است که تعامل شرکت مخابرات با اکثر شرکت خدمات اینترنتی ضعیف است و در ارائه خدمات به شرکت‌های خدماتی از طرف مخابرات کم‌کاری صورت گرفته است.

رضا صالحی اظهار کرد: رقابت بین شرکت‌های خدمات اینترنتی و مخابرات، اشتغال تعداد زیادی از نیروهای متخصص در این‌گونه مراکز ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی را به خطر می‌اندازد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه تنها بستر ارتباطی پهنای باند از طرف شرکت مخابرات ارائه می‌شود، شرکت‌های خصوصی در این حوزه با کاهش عملکرد و کارایی مواجه شده‌اند، به همین خاطر افراد متخصص در این شرکت‌ها هم با مشکلات مختلفی در زمینه کاری خود مواجه شده‌اند.

  • ۹۰/۱۲/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">