ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برداشت غیرمجاز با سایت‌های جعلی کارت سوخت

| يكشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸ ق.ظ | ۰ نظر

پلیس  از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد درگاه جعلی ثبت نام کارت سوخت در شبکه‌های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود: با مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبنی بر اینکه برای ثبت نام کارت سوخت به درگاه جعلی پرداخت هدایت که پس از درج اطلاعات حساب بانکی تراکنش ناموفق داشته و بعد از آن مبالغی از حساب بانکی‌شان به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

وی درباره دیگر اظهارات شاکیان گفت: آن ها اظهار می‌کردند بدون توجه به آدرس سایت طراحی شده، با این تصور که اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت رسمی و معتبر برای ثبت‌نام  ثبت کرده‌اند، در حالی که سایت مذکور، شبیه سازی شده سایت اصلی بوده و بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبردارا اینترنتی واقع شده است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران افزود: رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و تیمی از مهندسان پلیس فتا، تجسس‌های پلیسی خود را در این زمینه آغاز کردند. کارآگاهان طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

سرهنگ خورشاد ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن استان سمنان بوده، در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی نامبرده در سمنان دستگیر شده است.

وی این نکته را درخصوص متهم یادآور ششد که نامبرده دارای سابقه برداشت از حساب هموطنان با ترفند ثبت سهام عدالت می‌باشد، متهم مورد نظر طی عملیاتی پیچیده کارآگاهان پلیس فتا که در حال جا به جایی مبالغ کلاهبرداری از یک موبایل فروشی، دستگیر شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به برداشت غیر مجاز از حساب ۲۹۸ نفر که از این نفرات ۱۴۴ نفر تشکیل پرونده داده به مبلغ دو میلیارد و ۲۲۴ میلیون ریال از هموطنان کشور تا این لحظه اعتراف کرد.

  • ۹۹/۱۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">