ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان خبر داد.
جوان آنلاین: ابراهیم رضایی در توضیح نشست فوق العاده امروز دوشنبه - ۲ مهرماه - کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: این نشست به منظور بررسی ابعاد تروریستی انفجار پیجرها در لبنان با حضور ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستیار وزیرامورخارجه و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا و حضور سایر اعضای کمیسیون برگزار شد.

وی افزود: وزیر ارتباطات توضیحاتی درباره ابعاد عملیات تروریستی در لبنان و پیشگیری از حوادث مشابه در کشور ارائه داد و به این نکته اشاره کرد که این عملیات ترکیبی و حاصل آلودگی صنعتی بوده و پیجرها بیشتر در حوزه بهداشت و درمان کاربرد داشته است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: او در این موضوع به این نکته اشاره کرد که باید به سمت بومی سازی تجهیزات حرکت کنیم و این موضوع در دستور کار وزارتخانه است تا تجهیزات مخابراتی در راستای تولید داخل بومی سازی شده و قطعا تولیدات این حوزه مورد حمایت قرار خواهد گرفت تا موجبات صادرات آن را هم فراهم کنیم.

رضایی اضافه کرد: در ارتباط با اقلام وارداتی مخابراتی هم وزیر ارتباطات گفت که آزمایشگاه‌های تائید نمونه را متناسب با ماموریت‌ها داریم و تاکید داشت که باید سامانه رجیستری تقویت شود.

وی درباره توضیحات کارشناسان درباره عملیات تروریستی در لبنان گفت: نخست اینکه مسیر تامین این تجهیزات تحت اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده و این عملیات توسط رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکایی‌ها صورت گرفته است و در پیجرها مواد منفجره را جاسازی کرده و از طریق سیگنال از راه دور آنها را منفجر کردند. همچنین علاوه بر آمریکا، دولت‌های مجارستان و تایوان نیز باید در این باره پاسخگو شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: انحصار ساخت این تجهیزات در اختیار یک شرکت مجارستانی بوده و آنها در این ارتباطات باید پاسخگو باشند. ابعاد دیگر این حادثه نیز از طرف برادران ما در حزب الله لبنان در حال پیگیری و بررسی است.

رضایی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی کاملا آگاهانه و با اطلاع از اینکه هدف این عملیات، مردم عادی و غیرنظامیان  هستند، این اقدام را انجام داده و آمریکایی‌ها هم از این اقدام حمایت کردند.

وی درباره گزارش مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امورخارجه در این جلسه، اظهار کرد: او درباره وضعیت منطقه گزارشی ارائه و تاکید کرد که عملیات تروریستی اخیر در لبنان تاثیری بر حمایت حزب الله و مقاومت از غزه نخواهد داشت و حمایت آنها ادامه خواهد شد. اگر چه هدف رژیم صهیونیستی از این عملیات بازداشتن حزب‌الله از حمایت از فلسطین و غزه بود اما آنها به اهداف خودشان دست پیدا نخواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اظهارات اعضای این کمیسیون، تصریح کرد: اعضای کمیسیون از اینکه کار مشابهی در ایران هم انجام شود ابراز نگرانی کرده و بر جلوگیری و پیشگیری از حوادث مشابه آن تاکید کردند. همچنین اعضای کمیسیون از اینکه تکنولوژی در اختیار کشتار جمعی قرار گرفته و آنها با آلودگی صنعتی، پیجرها تبدیل به آلت قتاله و ابزاری برای کشتار مردم عادی شد، ابراز تاسف کردند.

رضایی با بیان اینکه اعضای کمیسیون بر مراقبت از مراکز حساس و حیاتی کشور تاکید کردند، گفت: اعضای کمیسیون از دستگاه دیپلماسی کشور خواستند برای محکومیت جنایت صهیونیست‌ها حداکثر تلاش و روشنگری را انجام دهند. همچنین بر اهمیت جنگ الکترونیک و آمادگی برای مقابله با جنگ الکترونیک دشمن و تقویت سازمان پدافند غیرعامل تاکید کردند.

وی با بیان اینکه در این جلسه به این موضوع تاکید شد که ماجرای پیجرها هیچ ارتباطی با موضوع شهادت شهید رئیسی و همرانش ندارد، خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به اتفاق بر لزوم آمادگی برای مقابله با توطئه‌های دشمن از جمله در زمینه تروریسم سایبری و الکترونیکی و مقابله با اقدامات ضدبشری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">