ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برنامه سخت چین برای مجرمان خشن سایبری

| يكشنبه, ۶ فروردين ۱۴۰۲، ۰۵:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

چین در آیندۀ نزدیک قوانین سختگیرانۀ جدیدی برای مبارزه با خشونت سایبری وضع خواهد کرد.
به گزارش برنا لی‌چانگشی از مقامات ادارۀ فضای سایبری چین (CAC) که اصلی‌ترین ادارۀ نظارت بر فضای مجازی این کشور است به تازگی خبر از وضع قوانین سایبری جدید توسط چین برای نظارت دقیق‌تر بر اینترنت و توسعۀ آن داد.

این مقام چینی می‌افزاید به دنبال صدور بخشنامه‌ای برای تقویت مبارزه با خشونت در فضای مجازی در نوامبر گذشته، دولت چین تاکنون ۲۸,۷۵ میلیون پیام در این حوزه را رهگیری کرده و برخورد مناسب با مالکان ۲۲ هزار حساب کاربری که مرتکب خشونت در فضای مجازی شده بودند را شناسایی و مجازات کرده است.

دفتر اطلاعات شورای دولتی چین، سندی تحت عنوان «حکمرانی فضای مجازی مبتنی بر قانون چین در عصر جدید» منتشر کرده است که قوانین سایبری چین براساس چارچوب اعلام شده در آن تدوین می‌شود و قانون اساسی، مقررات اداری، قوانین بخشی، اداری و محلی آن را پشتیبانی می‌کند.

رئیس شرکت «TCL» چین، لی دونگ‌شنگ که سمت معاونت چهاردمین کنگرۀ ملی خلق این کشور را نیز بر عهده دارد، دربارۀ خشونت آنلاین می‌گوید: «از آن‌جا که شناسایی اعمال و محتوای غیرقانونی و جمع‌آوری مستندات آن دشوار است، مبارزه با آزار و اذیت سایبری، همچنان راهی طولانی پیش رو دارد.»

لی دونگ‌شنگ از جمله کارشناسان چینی است که اعتقاد جدی به مبارزه با خشونت در فضای مجازی دارد، وی وضع قوانین و مقررات کارآمد جهت تسریع در این مبارزه را وظیفۀ دولت چین می‌داند.

  • ۰۲/۰۱/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">