ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: ارائه خدمات قضائی بر روی گوشی‌های تلفن همراه و انتشار عمومی آراء قضائی در دستور کار است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران محمد کاظمی فرد در همایش معاونین فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری‌های سراسر کشور در مشهد گفت: با هدف تحقق اهداف سند تحول قوه قضاییه در حوزه فناوری اطلاعات، برقراری ارتباط برخط با ناجا، آرشیو الکترونیک پرونده‌های قضائی ، ملاقات تصویری زندانیان با خانواده‌ها و احراز هویت غیرحضوری مراجعان در دستور کار است.

او گفت: تسهیل در ارایه خدمات حقوقی و قضائی به ایرانیان خارج از کشور، تحقیق و رسیدگی الکترونیکی، شناسایی هوشمند مجرمان و شهود حرفه‌ای، طراحی و اجرایی شدن نرم‌افزار گواهی عدم سوء پیشینه، نوبت‌دهی الکترونیک، ارجاع هوشمند پرونده‌ها، نظارت هوشمند بر عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک از دیگر برنامه‌های در دست اجرای قوه قضائیه در این زمینه است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: برای خدمت رسانی مطلوبتر به شهروندان، استفاده حداکثری از مجموعه فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی در دستگاه قضا ضروری است.

غلامعلی صادقی گفت: ارائه تحلیل‌های آماری از وضعیت موجود و روشن شدن چشم انداز مطلوب در آینده توسط این مرکز کمک شایانی به قضات و کارکنان دستگاه قضایی خواهد داشت تا مسیر کوتاه‌تری برای خدمت‌رسانی و پیشگیری از وقوع جرایم ایجاد شود.

او گفت: حمایت دستگاه قضا از آزادسازی سواحل کشور از جمله این اقدامات است.

همایش معاونین فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری‌های سراسر کشور در مشهد برگزار شد. در این همایش کارشناسان و معاونین فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی‌های دستگاه قضا در قالب کارگاه‌های تخصصی به گفتگو و تبادل نظر در خصوص برنامه‌های تحولی با تمرکز بر هوشمندسازی فرآیند‌ها و الکترونیکی کردن امور قضایی با هدف تسهیل و تسریع در دسترسی شهروندان پرداختند.

  • ۰۱/۰۳/۰۸

قوه قضاییه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">