ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

برگزاری نخستین همایش رجیستری در کشور

| سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۰۷ ب.ظ | ۰ نظر

هم اکنون ۹۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور وجود دارد که ۷۰ میلیون آن از خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره مند هستند.

معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی روز سه شنبه  در نخستین همایش رجیستری تلفن همراه کشور در قزوین تاکید کرد: امروز تمامی شهرها به همراه ۳۰ هزار کیلومتر از راه‌های ارتباطی و ۳۰ هزار روستای کشور از پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه بهره‌مند هستند.
 حسین فلاح جوشقانی تصریح کرد: ارائه خدمات زیرساختی در حوزه ارتباطات و فناوری خود محرک توسعه اشتغال و کار آفرینی قابل توجهی را در کشور فراهم آورده است.
این مسئول، سیاست اصلی وزارت ارتباطات و فناوری را ایجاد زیرساخت های فناوری اطلاعات در کشور و توسعه آنها دانست و اظهار داشت : توسعه های ایجاد شده در حوزه تلفن همراه کشور  از مصادیق شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود.
 وی ضریب تلفن همراه در کشور را ۱۲۰ اعلام و یادآور شد: امروز ۲۵۰ هزار برنامه کاربردی فعال در کشور داریم که این خود آمار خیره کننده ای به شمار رفته و اهمیت این حوزه را نشان می‌دهد که با ایجاد ارائه خدمات و اشتغال زایی کشور را در مسیر توسعه قرار داده است.
 این مسئول حوزه ارتباطات با اشاره به برگزاری نخستین همایش رجیستری تلفن همراه کشور به میزبانی قزوین گفت: این طرح در راستای دولت الکترونیک شکل گرفته و در جهت شفاف سازی و زیربنای کار سالم در حوزه ارتباطات دنبال و پیگیری می شود.
 فلاح تاکید کرد: این طرح با مشارکت و همراهی گمرک، سازمان صمت و اپراتورهای تلفن همراه دنبال می شود تا ضمن اطلاع از فرآیند کالاهای وارده از قاچاق تلفن همراه نیز جلوگیری شود.
 به گفته وی، ریجستری تلفن همراه اتصال دستگاه های مسئول با تلفن همراه و تبادل ارتباطات در حوزه گوشی‌های تلفن همراه است که بدون مداخله فیزیکی و قضایی از سرویس دهی به گوشی های قاچاق جلوگیری می کند.
 فلاح ادامه داد : از انتهای اردیبهشت‌ماه امسال برای رفع مشکلات واردات گوشی با اتصال سامانه مسافربری به گذرنامه، مسافرانی که به طور قانونی وارد کشور می‌شوند می‌توانند گوشی خود را به ثبت برسانند.

وی با بیان اینکه سامانه مسافری رجیستری تلفن همراه نیست، گفت: این سامانه درگاهی برای مسافران است که بتوانند یک دستگاه گوشی همراه وارد کنند.

این مسئول اضافه کرد : از یک سال پیش همکاری با شرکت اپل قطع و از ۲ ماه پیش گوگل نیز بر روی گوشی‌های اندرویدی مشکلاتی را ایجاد کرد که این مسئله زنگ خطری بود برای ما تا بتوانیم با بومی‌سازی در این حوزه استقلال خود را در  سیستم عامل خود ایجاد کنیم تا در حوزه ارتباطات مورد تعرض قرار نگیریم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">