ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز ترکیه هک شد

| دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳، ۰۵:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت بی تی سی ترک (BTC TURK) با انتشار اطلاعیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس از حمله سایبری گروه‌های هکری به حساب‌های کاربران این شرکت خبر داد.
به گزارش صدا وسیما از آنکارا، بر اساس این اطلاعیه موجودی‌های موسوم به "کیف گرم" حاوی ده نوع ارز دیجیتال به سرقت رفته و تحقیقات در این باره با هماهنگی پلیس سایبری ترکیه ادامه دارد.
در پی این حمله سایبری داد و ستد ارزی از شبکه صرافی فوق متوقف شد.
به گفته ریچارد تنگ مدیرعامل اجرایی این شرکت پنج میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از دارائی‌های حساب‌ها به سرقت رفته است.
این درحالیست که برخی کارشناسان دست اندرکار حوزه ارز دیجیتال میزان خسارت/ کلاهبرداری این حمله هکری را ۵۴ میلیون دلار اعلام کرده اند.
گفتنی است سرور‌های شبکه اینترنتی و وبگاه‌های وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی ترکیه بار‌ها هدف حملات سایبری قرار گرفته اند.
مهمترین آن به تابستان ۲۰۱۵ بر می‌گردد که سامانه‌های اطلاع رسانی اینترنتی و خدمات الکترونیک ترکیه، هدف بزرگ‌ترین حمله سایبری تاریخ این کشور قرار گرفته به صورتی که ۴۰۰هزار تارنمای این کشور بمدت دو هفته به حالت خاموش (آفلاین) درآمد و اختلالاتی در ارائه خدمات گوناگون ازجمله خدمات بانکی و دسترسی به سرویس‌های بانکی دیجیتال محدودیت‌هایی ایجاد شد و میلیارد‌ها لیر به شبکه بانکی ترکیه خسارت وارد شد.

  • ۰۳/۰۴/۰۴

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">