ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: بسته تحولی "سیاست‌های "مدیریت آسیب‌های فضای مجازی" و "آموزش سواد رسانه‌ای" در این وزارتخانه در حال تدوین است.

به گزارش ایرنا، علیرضا کاظمی در نشست مجازی با مدیران، روسا، معاونان پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید سلیمانی افزود: سه بسته تحولی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و درصدد ارتقای نقش پذیری دانش آموزان با توسعه مجلس دانش آموزی و توسعه خبرگزاری پانا هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین عرصه های نقش پذیری دانش آموزان، عرصه رسانه است و در این زمینه ۲۵ هزار دانش آموز در فضای مستقیم مجلس دانش آموزی می توانند فعال باشند و طرح های "نماد" و "کانون یاریگران زندگی" نیز با استفاده از ظرفیت همسالان و همتایان و تولید محتوای دانش آموزی به زیباترین حالت ممکن در حال شکل گیری است. 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: سبدهای متنوعی از فعالیت های تربیتی در معرض دید دانش آموزان در شبکه شاد قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: زیباترین فعالیت های پرورشی را در بستر برنامه شاد از جمله جشنواره "سرباز وطن" داریم و امروز حوزه پرورشی و فرهنگی در صفحه نخست آموزش مجازی دانش آموزان قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: فعالیت های قرآنی و حوزه قرآن و عترت را به مدد فضای مجازی توسعه داده ایم و استفاده از ظرفیت های دانش آموزی با تکیه بر مدرسه محوری مورد تاکید است.

کاظمی با بیان اینکه شهید سلیمانی اسطوره بی نظیر و بی بدیل قرن است و به طور قطع در این صد سال، دنیا انسانی اینگونه به خود ندیده است اظهار داشت: هیچ شخصیتی در تاریخ انقلاب اسلامی پیدا نمی کنیم که این اندازه رهبر معظم انقلاب درباره اش سخنان نغز گفته باشند و ارتباط مرید و مرادی با هم داشته باشند.

وی با بیان این که امروز به واسطه دلاورمردی های این انسان بزرگ، منطقه از امنیت برخوردار شده است گفت: در کشورهای منطقه جای قدم های شهید سلیمانی مشخص است و امروز با یک سرمایه فرهنگی بزرگ و ارزشمند به نام مکتب شهید سلیمانی مواجه هستیم که نیاز است استان کرمان از این ظرفیت فرهنگی بیشترین بهره را ببرد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از فرهنگیان کرمان به دلیل تلاش در گرداندن صحیح چرخه یادگیری و فرایند یاددهی - یادگیری با وجود محدودیت های شیوع ویورس کرونا افزود: مجموعه آموزش و پرورش ناخودآگاه در یک زیست بوم جدید قرار گرفت، در بحرانی که از سیل و زلزله و سایر بحران های طبیعی بدتر است که قطعا با آسیب هایی هم مواجه هستیم اما آموزش و پرورش، سریع ترین واکنش را در این زمینه با راه اندازی شبکه شاد و استفاده از ظرفیت صدا و سیما و ظرفیت معلمان ایثارگر، نشان داد.

کاظمی با بیان اینکه باید روز به روز تلاش کنیم تا آسیب ها کم و به فرصت تبدیل شوند، افزود: زیست بوم جدید ظرفیت های بسیاری برای نظام ما ایجاد کرده که ارزش های بی بدیلی دارد و در مقایسه با تهدیدهایش ناچیز است اما قطعا ما این فرصت ها را بدون تهدید نمی توانستیم ایجاد کنیم.

کاظمی تصریح کرد: معتقد نیستیم فضای مجازی کار فضای حقیقی را انجام می دهد، اما در شرایط فعلی بهترین انتخاب است و امیدوارین این فرصت ها، ظرفیت های ماندگاری برای آموزش و پرورش باشد.

وی گفت: با تلاش شبانه روزی فرهنگیان و با هم افزایی و همکاری باید آسیب های فضای مجازی را به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد: به زودی از شبکه شاد سه رونمایی می شود که ظرفیت های بیشتر و فضای امن تری دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین، میثاق ملی آموزش و پرورش و مردم با رهبری است و اهداف آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین شکل می گیرد.

کاظمی با بیان این که آرمان اصلی آموزش و پرورش تربیت است، گفت: همه آموزش ها در راستای پرورش است و آموزش، مقدمه دستیابی به هدف عالی تربیت است و یکی از راهبردهای سند برای دستیابی به تربیت در ۶ ساحت است که در سند تحول بنیادین تربیت به معنای تکوین یعنی ایجاد شکل تازه ای تعریف شده، تکوین و تعالی هویت فرد بخشی از شخصیت انسان است که کار پرمسئولیتی است.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد هویت جدیدی در فرد باید با دانش در راستای ایجاد موقعیت های تربیتی برای تمرین و تکرار دانش و آگاهی بکوشیم، در نظام تعلیم و تربیت ما، فرایند تربیت با نقص اجرا می شود چون آموزش ما دانش محور و تئوری محور است، چون فرصت های تکرار و تمرین را فراهم نمی کنیم همه تلاش ما باید این باشد که دانش آموزان را در موقعیت های یادگیری قرار دهیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">