ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رییس اتاق اصناف خلخال گفت: اصناف بدترین روزهای خود را می‌گذرانند و به دلیل نبود مشتری در شهرهای کوچک، باید منتظر ریزش سنگین کسبه و افت شدید جمعیت ۳ میلیونی اصناف در یکی‌دو سال آینده بود.

اتاق اصناف – حجت‌اله مددی افزود: فضای مجازی تبدل به فضای واقعی زندگی ما شده و  بیشتر کارهای روزمره ما در آن انجام می‎شود. در مورد کسب و کار هم موضوع همین است و دیگر کسی برای خرید وسایل مختلف به واحدهای صنفی مراجعه نمی‎کند و با مراجعه به سایت‎های فروش کالا با انواع مدل‎ها و قیمت‎های کمتر کالای‎شان را رایگان سفارش می‏دهند.

وی اضافه کرد: موضوع، مخالفت با این کسب و کار نیست. اما کشور ما زیرساخت‎های چنین اتفاقی را ندارد و موجب از بین رفتن شغل‎ها و فرصت‎های شغلی بسیاری می‎شود، طوری که شغل آفرینی کسب و کار نوین اصلا به چشم نمی‎آید.

مددی در مورد قیمت‎های پایین کالا در سایت‎های فروش نسبت به واحدهای صنفی گفت: بسیاری از کالاهای دیجی کالا از غرب کشور و به صورت قاچاق وارد می‎شوند و مالیات و نظارتی روی آن وجود ندارد. اما برای واحدهای صنفی ماجرا طور دیگری است و سخت‎گیری بسیاری پیش رو است.

 

توضیح تکمیلی: دیجی‌کالا تکذیب کرد

در پاسخ به این خبر روابط عمومی دیجی‌کالا با ارسال متن زیر این موضوع را تکذیب کرد:

یکی از افتخارات دیجی‌کالا نبود محصول قاچاق در میان 300هزار نوع محصولی است که عرضه می‌شود و اساسا به دلیل شفافیت روندها و پروسه‌های مالی در بستر آنلاین امکان تخلف در آن به حداقل می‌رسد.  همانطور که آقای مددی، رئیس اتاق اصناف خلخال، در مصاحبه‌شان اشاره کردند، خوشبختانه مورد اعتماد مردم واقع شده‌ایم و دلیل آن را اطلاع مردم عزیز کشور از همین موضوع می‌دانیم.

از سمت دیگر کالای قاچاق موجود در کشور یکی از بزرگترین چالش‌های دیجی‌کالاست چرا که باعرضه‌ی پایین‌تر از قیمت واقعی این کالاها در مبادی غیررسمی که عوارض گمرکی و مالیات‌های مربوط را نپرداخته‌اند، امکان رقابت عادلانه از فعالینی که قصد رقابت سالم و قانونی دارند، گرفته می‌شود. از این روی همواره از طرح‌هایی مانند طرح رجیستری تلفن همراه، که از قاچاق کالا جلوگیری می‌کند، استقبال کرده‌ایم و در مراحل مختلف پی‌گیر اجرای کامل آن از مراجع قانونی بوده‌ایم.

دیجی کالا از گوینده تقاضا دارد مستندات خود را برای این ادعا ارائه دهد و ضمنا حق خود را برای پیگیری حقوقی آن محفوظ می‌داند. ضمنا طی تماس تلفنی‌ای که با آقای مددی حاصل شد ایشان انتساب این جمله را به خودشان تکذیب و آن را اشتباه مصاحبه‌کننده پایگاه خبری اتاق اصناف عنوان داشتند.

 

نظرات  (۲)

مگه میشه؟؟؟؟

انگشتر طلای دیجی کالا هم قاچاق میشه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">