ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

«بنزین» گریبان «اینترنت» را گرفت

| يكشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۹ ق.ظ | ۰ نظر

ظاهرا در پی اعتراضات به افزایش قیمت بنزین، اینترنت در برخی نقاط کشور با اختلال و قطعی همراه شد.
آی‌تی‌من- از شب گذشته اینترنت در نقاط مختلف کشور با اختلال گسترده و قطعی همراه بوده است. سایتNetBlocks  که به بررسی و مشاهده اختلالات اینترنت در سراسر جهان می‌پردازد، گزارش داد که اختلالات مختلفی روی شبکه ثابت و سیار اینترنت در ایران در شهرهای مختلف مشاهده کرده است.
همچنین کاربران زیادی در توییتر از اختلال گسترده در اینترنت به ویژه در اینترنت موبایل در نقاط مختلف کشور گزارش داده‌اند.
این اختلالات هم‌زمان با اعتراضات به افزایش قیمت بنزین آغاز شده و به صورت مقطعی بوده است.

 

منشا اختلالات داخلی است
سجاد بنابی نایب رییس هیات مدیره شرکت زیرساخت در پاسخ به خبرنگار ما درباره اختلالات اینترنت گفت: هیچ مورد غیر عادی در گیت‌وی بین‌الملل وجود ندارد.
وی در پاسخ به این سوال که قطع اینترنت به دلایل امنیتی از طریق شرکت زیرساخت صورت می‌گیرد گفت: خیر این موارد با اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات است.

 

گزارش کاربران از اختلالات اینترنت
با این حال برخی کاربران توییتر از اختلال در اینترنت، به ویژه اینترنت همراه و همچنین دشواری اتصال به فیلترشکن‌ها نوشته‌اند.
براساس اعلام کاربران، از صبح دیروز اختلالاتی در نقاط مختلف تهران به ویژه در سعادت‌آباد، پونک و گیشا گزارش شده است. همچنین شهرهایی مانند کرج، اهواز، آبادان، مشهد، تبریز، شیراز، کرمانشاه، کرمان و بهبان نیز با اختلال در اینترنت مواجه بودند.
عده زیادی نیز در توییتر، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را خطاب قرار داده و ضمن انتقاد از سکوت او درباره اختلال در اینترنت، خواستار پاسخگویی شده‌اند.
گزارش‌های مردمی نشان می‌دهد این اختلالات به صورت مقطعی و منطقه‌ای رخ می‌دهد.

 

قطعی اینترنت علیه کسب و کارها
همان طور که انتظار می‌رود، یکی از قربانیان اصلی قطعی اینترنت کسب و کارها هستند.
مهدی اندیجانی مدیرعامل گپ در توییتی خطاب به وزیر ارتباطات نوشت: «همراه اول و ایرانسل در مشهد قطع است و اختلال جدی دارد. اما اینترنت‌های فیکس متصل هستند. تکلیف مشتریان و کسب و کار ما و سایر مشاغل دیجیتال چی میشه؟ بخش زیادی از مشترکین ما به اینترنت موبایل دسترسی ندارند. افت ترافیک کاملا محسوس است».
رانندگان تاکسی‌های اینترنتی نیز در نقاط مختلف کشور علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با برف، ترافیک سنگین و افزایش قیمت بنزین، امروز با چالش قطع اینترنت نیز مواجه بودند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">