ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی و تولیدکنندگان بزرگ کالاهای اساسی در اولویت عضویت در سامانه مودیان مالیاتی هستند.

به گزارش فارس، سید احسان خاندوزی درخصوص سامانه جامع مودیان مالیاتی، اظهار داشت: سامانه مودیان مالیاتی شروع به کار کرده اما به دلیل اینکه امکان فراخوان همزمان همه مودیان مالیاتی وجود ندارد، سازمان امور مالیاتی یک طرح 5 مرحله‌ای را پیشنهاد داده که ما آن را به ستاد اقتصادی دولت ارائه داده‌ایم.

وی افزود: با اجرای گام به گام، یعنی رسته‌ها و بخش‌های اقتصادی مختلف هر کدام به ترتیب فراخوان شوند و با توجه به اینکه برخی رشته فعالیت‌های اقتصادی در بخش بالادست زنجیره قرار دارند و باقی در پایین‌دست هستند، اولویت اتصال به سامانه را به بزرگترین فعالان اقتصادی داده‌ایم.

وزیر امور اقتصادی و داریی گفت: شرکت‌های دولتی، شرکت‌های نهادهای عمومی غیردولتی و تولیدکنندگان بزرگ کالاهای اساسی در اولویت عضویت در سامانه مودیان مالیاتی هستند. جزئیات بیشتر توسط رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام خواهد شد.

وی درباره عملکرد دولت در حوزه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، گفت: گزارش عملکرد سه ماهه اول اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها را از مسئولیت ذیربط گرفتم و به آقای رئیس جمهور تقدیم کردم؛ در آن گزارش مشخص شده است که کدام دستگاه‌ها تخلف کرده‌اند.

خاندوزی تصریح کرد: باتوجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اینکه حتما باید برای فعالان اقتصادی کمترین زمان ممکن انجام شود مقرر شد دستگاه‌های نظارتی داخل و بیرون دولت روی این موضوع تمرکز کنند.

وی ادامه داد: هماهنگی خوبی هم با کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و بازرسی قوه قضائیه شکل گرفت و امیدواریم این همگرایی موجب شود که در سال 1401 نه فقط در حوزه تصویب کاهش مجوزها بلکه در عمل، شاهد اجرای کامل این قانون باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">