ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به پایان آمد این دفتر ...

| چهارشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۷، ۰۱:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

زهرا میرخانی - سال 97 هم به سرعت طی شد و به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم؛ باز هم ما ماندیم و حرف‌های تکراری و مطابق هر سال پرونده‌ ناتمام‌ها و بلاتکلیفی‌ها را به سال دیگر تحویل می‌دهیم.

در این یادداشت قصد ورود مصداقی و نام بردن از طرح، پروژه، قانون و موضوع خاصی نداریم. اما برای این که ذهن‌مان کمی با آنچه پشت سر گذاشتیم و آنچه که در سال آینده پیش رو داریم نزدیک‌تر شود باید گفت که سال 97 سال سختی بود؛ سالی که به دلیل شرایط ناشی از تحریم‌های مالی و غیرمالی بین‌المللی و مشکلات داخلی با شمشیر دولبه تیزی مواجه هستیم که سمت دیگر آن همان مشکلات قدیمی یعنی بلاتکلیفی‌ها، سوء مدیریت‌ها و موازی‌کاری‌ها قرار دارند که روز به روز، حلقه را بر گردن صنعت و فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تنگ‌تر می‌کنند.

مسایل لاینحل حوزه فاوا حالا به قدری زیاد است که حتی بدون هیچ شرح و بسطی و اگر به صورت تیتروار هم بخواهیم به آنها بپردازیم خود به تنهایی مطلب مطولی می‌شود که از حوصله این ستون هفته نامه خارج است.

در سالی که گذشت ما در هفته نامه عصر ارتباط به سهم خود به تنهایی 95 طرح، موضوع، قانون، سامانه و امثالهم که بلاتکلیف و به حال خود رها شده بودند را احصا و شناسایی کردیم که تقریبا بدون هیچ تغییر و پیشرفتی به سال آینده موکول شدند.

پرواضح است که در سالی که گذشت مسایل دیگری نیز در حوزه فاوا انباشته شده‌اند که در سال 98 باید شاهد سروکله زدن با آنها باشیم. اما نکته تلخ ماجرا اینجاست که بالغ بر 90 درصد این مسایل لاینحل و مشکلات حوزه فاوا به طور متوسط عمری بین2 تا 40 سال بلاتکلیفی را پشت سر گذاشته‌اند و ناتمام‌های این حوزه صرفا از سالی به سال دیگر حواله می‌شوند بی‌آن که صدایی از کسی بلند شود و اعتراضی صورت گیرد.

مخلص کلام این که سال 97 به نفس‌های آخر نزدیک می‌شود اما آنچه امسال را شبیه سال‌های گذشته می‌کند و به همان شکل به اتمام می‌رساند باز ماندن پرونده‌هایی است که همان طور که اشاره کردیم قدمت بسیاری از آنها به سال‌های سال می‌رسد.

به قول معروف به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان و همچنان و همچنان باقی‌ست. (منبع:عصرارتباط)

  • ۹۷/۱۲/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">