ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بودجه فناوری اطلاعات 700 میلیارد بود

| سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۸۵، ۰۴:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی انفورماتیک کشور گفت: "قصد دولت بی‌توجهی نسبت به فناوری اطلاعات در بودجه سال ‪ ۸۶‬نبوده است."

"جعفر محمودی" امروز سه‌شنبه در جلسه گروه مشاوران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از عملکرد متولیان دولتی فناوری اطلاعات در فرآیند تدوین بودجه سال ‪ ۸۶‬کل کشور انتقاد کرد.

وی گفت درخواست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بودجه سال ‪ ۸۶‬در حوزه ‪ ،IT‬بیش از ‪ ۷۰۰‬میلیارد تومان بوده است.

محمودی خاطرنشان کرد تمامی بودجه درخواستی این وزارتخانه از محل "درآمدهای عمومی" کشور بوده و این موضوعی است که از ابتدا دستیابی به آن محال به نظر می‌رسید.

وی بیان داشت بر این اساس ریشه مشکلات مربوط به فناوری اطلاعات در بودجه ‪ ۸۶‬را می‌توان در دو گروه مورد بررسی قرار داد، در گروه اول مشکل اصلی این بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمرکز فعالیت‌های خود را در بخش ارتباطات متمرکز کرده است.

محمودی افزود گروه دوم مشکلات نیز به ضعف دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات در ارایه توجیه فنی و کار کارشناسی برای طرح‌های مطرح شده باز می‌گردد.

دبیر شورای عالی انفورماتیک کشور اظهار داشت عدم‌آشنایی کارشناسان دبیرخانه شورای عالی فناوری اطلاعات با سازوکارهای جذب بودجه موجب شد که تمایل آنها به استفاده از محل بودجه عمومی کشور افزایش یابد، آن هم در جایی که این بودجه محدود بوده و اولویت‌های آن تقریبا از قبل مشخص شده بود.

  • ۸۵/۱۱/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">