ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بر اساس آخرین آمار تعداد ۵هزار و ۵۴۷ شرکت دانش بنیان شده اند که بیشترین تعداد شرکتهای دانش بنیان تولیدی نوع دو هستند.

به گزارش خبرنگار مهر،  شرکتهای دانش بنیان طی سالهای اخیر با یک رشد روز افزون اکنون به تعداد ۵هزار و ۵۴۷ شرکت رسیده اند. این شرکتها بعد از مراحل تایید شدن به انواع تولیدی و نوپا تقسیم بندی می شوند.

از سوی دیگر در تفکیک شرکتهای دانش بنیان حوزه های مختلف «فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی» ،«دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان»، «مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوریهای شیمیایی»، «ماشین آلات و تجهیزات»، «وسایل ملزومات و تجهیزات»، «برق و الکترونیک، فوتونیک مخابرات»، «فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای»، «خدمات تجاری سازی» مد نظر قرار گرفته شده است.

از بین ۵ هزار ۵۴۷ شرکت دانش بنیان، ۵۰۲ شرکت از نوع نوپای نوع یک، هزار و ۳۹۴ شرکت از نوع نوپای نوع دو هستند. همچنین ۶۲۴ شرکت تولیدی نوع یک و ۳هزار و ۲۷ شرکت تولیدی نوع دوم هستند.  

شرکتهای تولیدی نوع ۲ همان شرکتهایی هستند که بیش از ۳ سال از عمر شرکت گذشته و سالهاست در زمینه تولید محصولات دانش بنیان فعالیت می کنند و بر اساس آخرین اظهارنامه مالیاتی این شرکت ها، حداقل ۱۰درصد از فروش محصول دانش بنیان شان است.

 

تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به تفکیک نوع مجوز

از این شرکتهای دانش بنیان ۲۴۵ شرکت در حوزه فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، ۳۶۵ شرکت در زمینه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، ۷۲۰ شرکت در حوزه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوریهای شیمیایی، ۱۲۶۶ شرکت در حوزه ماشین آلات و تجهیزات، ۱۹۹ شرکت در زمینه وسایل ملزومات و تجهیزات، هزار و ۱۱۰ برق و الکترونیک، فوتونیک مخابرات، هزار، ۴۲۱ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای و ۲۲۱ شرکت در حوزه خدمات تجاری سازی فعالیت می کنند.

تفکیک شرکتهای دانش بنیان به تفکیک حوزه فناوری در شکل زیر آمده است؛

این نمودار نشان می دهد که بیشترین شرکتهای دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرم افزارهای رایانه ای هستند. 

بعد از شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات، محققان بیشتر در  شرکتهای حوزه «ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته»، «برق و الکترونیک، فوتونیک مخابرات» و « مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوریهای شیمیایی» فعالیت می کنند و شرکتهای خود را به ثبت رسانده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">