ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جابجایی بیش از 2 میلیارد فایل در شبکه آموزشی دانش‌‌آموزان «شاد»، گفت: اکنون بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان جذب شبکه «شاد» شده‌اند.

به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در بنیاد بین‌المللی غدیر با آیت‌الله کاظم صدیقی دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر و امام‌جمعه موقت تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

حاجی میرزایی در این دیدار با بیان اینکه کار در آموزش‌ و پرورش سنگین و پرمسؤولیت است، اظهار کرد: بر اثر شیوع کرونا ناچار به تعطیلی مدارس شدیم زیرا سلامتی دانش‌آموزان برای ما بسیار مهم بود لذا برای عدم تعطیلی آموزش‌ها تدابیری اندیشیدیم و اولین اقدام ارائه آموزش‌های تلویزیونی بود و در این مدت بیش از 2 هزار برنامه آموزش تلویزیونی تولید و از طریق شبکه آموزش که دارای پوشش ۹۷درصدی در سطح کشور بود، پخش شد.

وی افزود: آموزش از طریق تلویزیون دارای نقص‌هایی بود؛ نمی‌دانستیم همه دانش‌آموزان از این آموزش‌ها استفاده می‌کنند یا خیر؛ عدم برقراری تعامل نیز یکی دیگر از نقص‌های آموزش تلویزیونی بود لذا دانش آموزان به سمت شبکه‌های مجازی سوق داده شدند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آن شرایط کنترلی بر فضای مجازی نداشتیم بنابراین تدبیری اندیشیدیم و با همکاری اپراتور همراه اول توانستیم فضایی اختصاصی، یکپارچه، امن و تعاملی به نام شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) را ایجاد کنیم.

وی به جابجایی بیش از 2 میلیارد فایل در شبکه شاد اشاره و تصریح کرد: اکنون بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان جذب شبکه شاد شده‌اند و از برنامه‌های آن در فضایی امن بهره‌مند‌ می‌شوند.

وی اضافه کرد: عدم پوشش صددرصدی اینترنت در سراسر کشور باعث می‌شود تا همه دانش‌آموزان به این شبکه دسترسی نداشته باشند اما آموزش ‌و پرورش در قبال همه دانش‌آموزان  متعهد است لذا تدابیری در این زمینه اندیشیدیم که شامل تلاش‌های خوب معلمان برای آموزش حضوری با تفکیک دانش‌آموزان، تولید و ارائه بسته‌های آموزشی، استفاده از راهبران آموزشی و بررسی تجارب سایر کشورها از جمله اقدامات در این زمینه بود. همچنین در پایان سال نیز از معلمان خواستیم در مدرسه حضور داشته باشند و به رفع اشکالات دانش آموزان بپردازند.

 وزیر آموزش ‌و پرورش اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در این زمینه وجود داشت موضوع تربیت بود لذا در بستر شبکه شاد کانال پرورشی ایجاد کردیم و آموزش‌های کوتاه در موضوع‌های مختلف از جمله قرآن و عترت و موارد تربیتی را در شبکه شاد بارگذاری کردیم تا دانش‌آموزان بهره‌مند شوند.

حاجی‌میرزایی درگیری خانواده‌ها با فرایند آموزش را از پدیده‌های خوب ناشی از کرونا برشمرد و افزود: تحرک بیشتر و نقش فراگیر افراد در فرایند آموزش از مزایای شرایط جدید بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که اخیراً در شبکه شاد ایجاد شده، فعالیت ۳۰ هزار پایگاه اوقات فراغت است، لذا از این بستر بهترین آموزش‌های مربیان در دسترس همه دانش آموزان قرار می‌گیرد، البته در بخش آموزش نیز چنین است و این گامی در مسیر نزدیک شدن به عدالت آموزشی است بنابراین هر چند کرونا فرصت‌هایی را از ما گرفت اما فرصت‌هایی را نیز در اختیار ما قرارداد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شبکه شاد ظرفیت خوبی است که بنیاد غدیر می‌تواند از آن استفاده کند لذا با توجه به نزدیکی دهه امامت و ولایت هر کمکی نیاز باشد برای برگزاری برنامه‌های این دهه ارائه می‌دهیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">