ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تاکسی‌های اینترنتی و حشرات مسافر

| چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

در تگزاس آمریکا هفتگی 5 تا 10 خودرو استفاده شده در خدمات تاکسی اینترنتی و اشتراک سواری برای از بین بردن «شپش» و حشرات موذی به مؤسسات ارائه دهنده این گونه خدمات مراجعه می کنند.
شاید وقتی با یک تاکسی اینترنتی، یا یک خودرویی که سواری به اشتراک گذاشته به محل کار، جشن یا فرودگاه می روید ندانید که سطح بهداشت و پاکیزگی آن خودرو در چه حد است. در تمام دنیا، مسافران با انواعی از سطح بهداشت وارد این خودروها شده و از آن خارج می شوند. شاید بتوان گفت که روزانه 14 میلیون سفر داخل شهری در تگزاس، فقط افراد را جابه جا نمی کند بلکه مسافران عجیب تری هم دارد! و این مسافران عجیب، حشرات هستند. در این ایالت، مؤسساتی دایر شده اند که حشرات را در تراز مالی خود مؤثر می دانند و می گویند، به طور هفتگی 5 تا 10 خودرو را از لحاظ شپش و حشرات موذی ضدعفونی می کنند.
یکی از شهرهایی که بیش از همه به شپش و حشرات مزاحم آلوده است، دالاس-فورث ورث است. البته اگر به رتبه بندی باشد، مقام اول نیویورک و مقام دوم فیلادلفیا است.
دان بروکس صاحب شرکت کنترل حشرات موذی «دافدون پِست کنترل» Doffdon Pest Control می گوید سود آنها با افزایش خدماتی نظیر تاکسی اینترنتی و اشتراک سواری و گسترش زیرساختهای حمل و نقل زیادتر شده است.
بروکس در مصاحبه خود با ایستگاه خبری محلی WFAA توضیح داده است که به طور مرتب و دائم به خودروهای اشتراک سواری اوبر و لیفت خدمات ارائه می کند و این خودروها را گندزدایی می کند. مراجعه کنندگان یا خودشان «شپش» را مشاهده می کنند و یا گاهی وقتی مسافری سوار می کنند که بهداشت بالایی ندارد، برای آن که خاطرشان جمع شود، به این شرکت مراجعه می کنند. خیلی از اوقات کسانی هستند که وقتی سوار این خودروها می شوند ندانسته به سفرهای درون شهریِ این حشرات کمک می کنند. حتی ممکن است فردی با بهداشت بالا سوار این خودروها شود و این حشرات را با خود به محل کار و زندگی خود ببرد. و از آن جایی که تاکسی های اینترنتی زود به زود ضدعفونی نمی شوند ممکن است تا چند روز به سفرهای درون شهری این حشرات موذی کمک کنند.
شپش ها می توانند بدون مکیدن خون تا یک سال زنده بمانند. اگر مشتریان نمی توانند خیلی زود به زود مراجعه کنند، مخصوصا که خدمات گندزدایی و ضدعفونی 250 دلار هزینه دارد، بد نیست که از اسپری های مایع برای خودروها استفاده شود اما بهتر است با هوشیاری بیشتری با این موضوع برخورد کنند و لازم است هر از گاهی این کار را به متخصص آن بسپارند.
برای منازل هم روشی به نام Terminex وجود دارد، اگر درجه حرارت منزل را به 50 درجه برسانید برای شپش ها کشنده است. برای خودروها هم یک راه و چاره بسیار ارزان وجود دارد. کافی است خودروی خود را به مدت یک ساعت زیر آفتاب قرار دهید. هر چند که ممکن است صد در صد موفقیت آمیز نباشد اما مؤثر است.
بروکس در مصاحبه خود می گوید، منظور از ارائه این اطلاعات این نیست که در مردم نگرانی ایجاد شود، این نکات گفته می شود تا سطح بهداشت عمومی افزایش یابد. راه خلاص شدن از شپش، دوش گرفتن و قرار دادن لباس ها زیر آفتاب به مدت یک ساعت است.
منبع: سایپانیوز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">