ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تاکید ائمه جمعه به اجرای طرح نسخه الکترونیکی

| چهارشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

حجت الاسلام منصوری گفت: نهاد نماز جمعه رزن دعوت می‌کند که همه به ویژه داروخانه‌ها و پزشکان به طرح نسخ الکترونیک بپیوندند.

حجت الاسلام «علی اکبر منصوری» با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند کاری صورت گیرد که خانواده‌ای که دارای بیمار است جز دغدغه بیمارداری دغدغه دیگری نداشته باشد به خبرنگار شبستان گفت: بیمه سلامت در توجه به خانواده‌های بی‌بضاعت در این مسیر گام مهمی برداشته است.

امام جمعه شهرستان رزن حذف دفترچه‌های بیمه سلامت و اجرای طرح نسخ الکترونیک را مهم دانست و افزود: این مسئله به نفع بیماران، داروخانه‌ها و پزشکان است.

وی با تاکید به اینکه اجرای طرح نسخ الکترونیک جلوی بسیاری از سوء استفاده‌ها را می‌گیرد گفت: برخی متاسفانه از دفترچه‌های چاپ شده که به منزله چک سفید است، مدام برای دیگران استفاده می‌کنند و این طرح می‌تواند جلوی آنها را بگیرد.

حجت‌الاسلام منصوری با بیان اینکه هر کاری از عهده ما برآید در اجرای طرح نسخ الکترونیک دریغ نخواهیم کرد گفت: قطعا مردم نیز از این طرح استقبال خواهند کرد چرا که دیگر مرحله تعویض دفترچه‌ها و مشکلات مراجعه به مراکز و... نخواهد بود. نهاد نماز جمعه رزن دعوت می‌کند که همه به ویژه داروخانه‌ها و پزشکان به این طرح بپیوندند و امیدواریم با همکاری همه جانبه شاهد ریشه‌کنی فضای کرونایی نیز باشیم تا نمازجمعه‌ها بار دیگر برگزار و ما به این مسائل بیشتر بپردازیم.

امام جمعه شهرستان رزن نسبت به طرح استحقاق‌سنجی بیمه سلامت گفت: در خصوص بیمه موضوع هزینه مطرح نیست و سرمایه‌گذاری است؛ در حال حاضر خانواده‌هایی که بیمه ندارند بزرگترین دغدغه را دارند به ویژه اینکه امروزه بیماری‌های ویروسی گریبان‌گیر است و هزینه‌های زیادی را به بار می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مبلغی برای حق بیمه سرمایه‌گذاری خانواده‌هاست عنوان کرد: در این راستا می‌طلبد وزارت بهداشت طرح‌های خوبی را هم  اجرا کند که البته نسبت به اجرای بیمه سلامت همگانی بزرگترین موفقیت را داشته است .

منصوری با تاکید به اینکه امیدواریم چنین طرح‌هایی اجرا و هیچ خانواده‌ای بدون بیمه نباشد گفت: سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی نیز می‌توانند در این زمینه کمک کنند و در شناسایی افراد بی بضاعت به بیمه سلامت کمک کنند.

 

مراکز درمانی و داروخانه‌ها موظف به اجرای طرح نسخه الکترونیک هستند

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اهمیت نسخه نویسی الکترونیک در جامعه گفت: مراکز درمانی و داروخانه‌ها موظف به اجرای این طرح هستند.

حجت الاسلام «مرتضی موحدی» ضمن تبریک هفته بیمه سلامت به خبرنگار شبستان  گفت:  دفترچه‌های کاغذی و اجرای طرح نسخ الکترونیک از سوی بیمه سلامت فرصت مغتنمی است که باید از عوامل این کار تقدیر و قدردانی کرد.گفت

امام جمعه شهرستان تویسرکان  با اشاره به اینکه اخیرا پالایشی در حوزه بیمه سلامت صورت می گیرد تا افراد نیازمند بدون پرداخت مبلغی بیمه شوند و افراد متمکن حق بیمه پرداخت کنند، افزود: باید در انجام این کار نهایت دقت باشد تا به دهک‌های پایین جامعه مساعدتی شود و از خدمات بیمه سلامت به صورت رایگان و برخی با هزینه کم برخوردار شوند.

وی با تاکید به اهمیت طرح استحقاق سنجی در بیمه سلامت عنوان کرد: باید دهک‌های بالا که توانایی مالی دارند در برخورداری از خدمات بیمه حقی پرداخت کنند اما توقع داریم در خصوص دهک‌های پایین ملاحظه بیشتری شود.

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه طرح نسخ‌الکترونیک خدمات خاصی را برای پزشکان، داروخانه‌ها و بیماران فراهم کرده و دارای مزایای بسیاری است  گفت: امیدوارم این طرح بتواند در استان و به تبع در تویسرکان به خوبی اجرایی  شود تا همه از مزیت‌های آن برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: هدف نظام جمهوری اسلامی این است که فردی بدون بیمه نماند و بتواند از خدمات درمانی برخوردار شود که توقع داریم بیمه سلامت چتر حمایتی خود را طوری بگستراند که افراد و یا خانواده‌های بدون بیمه از امکانات لازم برخوردار شوند.

امام جمعه شهرستان تویسرکان با بیان اینکه باید قبل از اجرای طرح استحقاق سنجی اقناع سازی افکار عمومی مورد توجه قرار می گرفت، تاکید کرد: باید اطلاع رسانی بیشتری نسبت به این طرح از سوی بیمه سلامت صورت گیرد.

وی بیان کرد: قبل از اجرای این طرح باید تبلیغ و تبیین بیشتری می‌شد چرا که افرادی به ما مراجعه می کردند و اذعان داشتند که قبلا هزینه کمی برای حق بیمه پرداخت می‌کردند و امروز ملزم شده‌اند مبالغ بیشتری پرداخت کنند.

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه اخیرا جلساتی با مسوولان بیمه سلامت داشتیم و توضیحات خوب و قانع کننده‌ای دادند بیان کرد: کسانی که توانایی مالی دارند باید حق بیمه پرداخت کنند و افراد کم درآمد مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی از مزیت‌های نسخه‌نویسی الکترونیک سخن گفت و خاطرنشان کرد: مراکز درمانی و داروخانه‌ها موظف هستند که این طرح را اجرایی کنند و احساس تعهد داشته باشند چرا که برای همه حتی خود آنها فرصت خوبی است.

امام جمعه شهرستان تویسرکان  یادآور شد: پزشکان و داروخانه‌ها با اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک زودتر می توانند حق خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت و آبادانی کشور باید از طرح هایی که مهم و اثرگذار بوده حمایت کرد و قدم‌هایی برداشت افزود: مراکز درمانی و داروخانه ها باید به سیستم نسخ الکترونیک متصل شوند و هرجایی مشکلی دارند رفع کنند تا از این نعمت موجود همه بهره‌مند شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">