ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تاکید رییسی بر افزایش سرعت اینترنت

| جمعه, ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۴:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

رییس جمهوری با اشاره به بهره‌مندی ۲۵ میلیون نفر از شبکه فیبرنوری و اینکه همه مردم باید از زیرساخت‌های مهم ارتباطی بهره‌مند شوند گفت: تکمیل فناوری فیبرنوری در همه نقاط کشور یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است و این دولت به رفاه مردم در فضای مجازی توجه دارد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابراهیم رییسی، رییس جمهوری امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاح پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارهای استان قم، گفت:‌ زیرپوشش قرارگیری ۷.۵ میلیون خانوار از فناوری فیبرنوری خبر امیدبخشی است و باید تمام مردم در یک بازده زمانی کوتاه از این زیرساخت مهم ارتباطی برخوردار شوند.
وی افزود: یکی از موضوع‌هایی که امروز باید مورد توجه باشد اهمیت فضای مجازی در زندگی روزمره مردم است؛ در زمان حاضر ۲۵ میلیون نفر از مردم کشور از شبکه فیبرنوری برخوردار شده‌اند.
رییس جمهوری بیان کرد: امروز کسب‌وکارها، انتقال دانش، ارتباطات اداری، سازمانی، مالی و غیره بر بستر فضای مجازی قرار گرفته‌ است و بر همین اساس رفاه مردم در فضای مجازی مورد توجه است.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت اینترنت ادامه داد: سرعت و کیفیت در شبکه مورد توجه و تاکید دولت سیزدهم است.
رییسی، توسعه فیبر نوری را یک زیرساخت فرهنگی مهم در انتقال دانش و فناوری یاد کرد و گفت: با این ظرفیت ایجاد شده پژوهشگران، دانشگاه‌ها و موسسات علمی می‌توانند با سرعت بیشتری کارهای خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: استان قم به سبب جایگاه والای آن در تولید علم و دانش و وجود موسسات علمی و تحقیقاتی و انتقال این محتواها در استان قم از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.
رییس جمهوری در پایان از با تقدیر و تشکر از زحمات وزارت ارتباطات، پیمانکاران، مشاوران و بخصوص کارگران این طرح بزرگ گفت: توسعه فیبرنوری یک زیر ساخت فرهنگی است و مردم قم از این فناوری پروژه فیبر نوری منازل و کسب و‌ کار استفاده کنند و به ارتباطات و انتقال اطلاعات سرعت بخشند کار ستودنی است.

 

زارع‌پور: طرح اتصال ۵۰۰ شهر به فیبر نوری در حال اجراست
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح اتصال ۵۰۰ شهر به فیبر نوری در حال اجراست و تا سال آینده همه شهرهای کشور به فیبر نوری متصل می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز همزمان با سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به قم در دیدار فعالان آی تی استان اظهار داشت: قم، دومین استان در استفاده از تکنولوژی فیبر نوری در کشور است.

وی افزود: تکنولوژی استفاده از فیبر نوری که جدیدترین فناوری در حوزه ارتباطات ثابت در دنیاست و دارای سرعت وکیفیت اینترنت است امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد تا همچنان قم پیشگام استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اقدامات انجام شده در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه فضایی رشد بی نظیری داشتیم و 12 ماهواره ارتباطی و فناوری به فضا پرتاب شده است.

زارع پور در خصوص بهره‌گیری از تکنولوژی فیبر نوری هم عنوان کرد: طرح اتصال 500 شهر به فیبر نوری در حال اجراست و تا سال آینده همه شهرهای کشور به فیبر نوری متصل می‌شوند.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">