ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه معارفه اعضای جدید کمیسیون تنظیم مقررات با اشاره به خلاء مقررات در حوزه فناوری اطلاعات، از اعضای جدید این کمیسیون خواست اولویت خود را مقررات گذاری در این حوزه قرار دهند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تودیع و معارفه اعضای حقیقی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به اینکه حوزه ICTدر حال حاضر به یک حوزه مهم و راهبردی تبدیل شده است، گفت: این حوزه تمام شئون زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است و تمام مردم از تصمیماتی که در حوزه سیاست گذاری کلان ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفته می‌شود، متاثر می شوند.

وی افزود: به همین دلیل کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان مهمترین مرجع مقررات‌گذاری در حوزه ICT که هم در عرصه کلان دولت و هم زندگی مردم نقش ایفا می‌کند، جایگاه ویژه‌ای دارد که این موقعیت، رسالت و مسئولیت اعضای کمیسیون برای حل مشکلات مردم با ابزار ICT را سنگین‌تر می‌کند.
زارع پور با اشاره به دستاوردهای حوزه ICT در سال های گذشته تصریح کرد: در این حوزه به مدد سیاستگذاری خوب، دستاوردها و پیشرفت های بسیاری به دست آمده است، اما هنوز با نقطه مطلوب بویژه در حوزه فناوری اطلاعات فاصله داریم.
وزیر ارتباطات تاکیدکرد: راهبرد دولت سیزدهم، استفاده حداکثری از ظرفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای چابک‌سازی و کارآمد کردن ساختارهای اجرایی کشور و حل مشکلات مردم است.
وی افزود: در دوره جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات علاوه بر ادامه مسیر گذشته در حوزه ارتباطات، تلاش می‌کنیم خلاء مقررات‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات نیز با حضور رئیس سازمان فناوری اطلاعات به عنوان عضو کمیسیون جبران شود و این سازمان به عنوان کارگروه تخصصی، موضوعات مربوط به فناوری اطلاعات را پیگیری و پیش‌نویس آن را تدوین کند.
وزیر ارتباطات مقررات‌زدایی را یکی دیگر از رویکردهای مهم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد و گفت: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار سیال بوده و از معدود حوزه‌هایی است که نرخ تغییرات در آن بالاست که این موضوع هم فرصت و هم چالش ایجاد می‌کند. در کنار مقررات‌زدایی، درصورت نیاز به حذف یا بازنگری و اصلاح مقررات، مقررات‌زدایی نیز در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار می‌گیرد تا فضای فعالیت برای بخش خصوصی مطلوب تر شود.
بر اساس این گزارش، در سیصد و سی و سومین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعضای جدید کمیسیون را معرفی و از زحمات و تلاش های اعضای قبلی در تدوین و تصویب مقررات صحیح و اصولی قدردانی کرد.
با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسول جلیلی، محمد خوانساری، حسین میرزاپور، حسین نعمتی و شهاب جوانمردی به عنوان اعضای صاحب نظر جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات انتخاب شده‌اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">