ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: به طور متوسط باید ۱۰ درصد مرکز سایت‌های مخابرات در سال بازسازی و نوسازی شود و وقتی بودجه کافی نباشد با قطعی برق دچار اخلال در ارتباطات ثابت، سیار و اینترنت می‌شویم.

مجید سلطانی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، درباره آخرین وضع شرکت مخابرات افزود: وضع مخابرات به طور کلی خوب است البته ما یک واقعیت و یک حقیقت داریم و حقیقت چیزی است که باید باشد و واقعیت چیزی است که هست و مخابرات در آن جایگاهی که باید باشد نیست و نیاز به حمایت و سرمایه گذاری دارد.

وی گفت: مخابرات ۱۲ سال پیش خصوصی شد و اجبار دارد که همه قوانین شرکت‌های خصوصی را رعایت کند و در حقیقت تبدیل شرکت دولتی به خصوصی در همه ارکان کاری زمان بر است و تعهدات و نحوه مدیریت دولتی و خصوصی هم زمان می‌برد.
مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: این ۱۲ سال مسائلی در مخابرات باز ۰۳ شد و سهامداران و اعضای هیئت مدیره تلاش کردند مخابرات را سر پا نگه دارند و اکنون شرکت مخابرات سهم عمده‌ای در حوزه ویس (صدا) و دیتا دارد و همه اپراتور‌های ثابت و سیار از زیرساخت‌های مخابرات استفاده می‌کنند.

سلطانی گفت: در کشور‌های مختلف از زیرساخت‌های اصلی کشورشان حمایت‌های مالی وسیاسی می‌شود و ما در این ۱۲ سال کمتر شاهد این کمک‌ها بودیم و جایگاه و پیشرفت مخابرات و ارتباطات آن طور که باید محقق نشد و نیاز است علاوه بر کمک سهامداران و سیاستگذاران حتی نمایندگان مجلس هم همدلی کنند تا زیرساخت خوبی ایجاد شود و بتوانیم همگام با کشور‌های پیشرفته و با آخرین فناوری‌های روز جلو برویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا صنایع و کارخانجاتی که سالهاست با شما کار می‌کنند هم اکنون با ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت فعالند؟ افزود: ما حدود دو هفته پیش جلسه‌ای با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس داشتیم و چندین راهکار دادیم که یکی از آن‌ها افزایش تعرفه است چرا که ما ۱۲ سال در این بخش هیچ افزایشی نداشتیم و هزینه‌های نیروی انسانی و خرید تجهیزات چه ریالی و چه ارزی بسیار افزایش پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: ما در همین زمینه پیشنهاد افزایش تعرفه را دادیم و عددی که پیشنهاد کرده ایم خیلی در سبد خانوار مردم قابل توجه نیست، اما برای مخابرات و زیرساخت‌های صنعت آی سی تی اهمیت دارد.

سلطانی افزود: پیشنهاد دیگر ما کاهش حق الامتیازی بود که سازمان تنظیم مقررات از اپراتور‌ها برای کمک به زیرساخت می‌گیرند و ما خواستیم ۱۰ درصد از این حق الامتیاز را به مخابرات برگردانند که بتواند در زیرساخت‌ها سرمایه گذاری کند.

وی گفت: درست است که شرکت مخابرات خصوصی است، اما در همه جای دنیا، حاکمیت به شرکت‌های خصوصی هم کمک مالی و حتی بلاعوض می‌کند، زیرا که هزینه‌ها در حوزه زیرساخت و ارتباطات ثابت بسیار بالاست.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: حتی از طریق ارائه تسهیلات و حتی با سود صفر درصد هم باید از مخابرات حمایت شود.

سلطانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا با وجود این که قطعی‌های برق بسیار کاهش یافته، اما همچنان شاهد برخی اختلالات در ارتباطات اینترنت و تلفن همراه هستیم؟ گفت: وقتی زنجیره‌ای به هم متصل است باید همه چیز منظم حرکت کند و وقتی شما شاهد ضعف یا قطع بخشی از زنجیره باشید اخلال ایجاد می‌شود.

وی افزود: میزان سرمایه گذاری برای نگهداری و پایداری شبکه باید به گونه‌ای باشد که شبکه را بتوانیم ۲۴ ساعت پایدار نگه داریم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: هم اکنون ۲۵ هزار مرکز سایت داریم که دائم به صورت ۷ - ۲۴ باید روشن باشند و قطعی برق نباید خللی وارد کند و به طور متوسط ۱۰ درصد این تعداد مرکز سایت در سال باید بازسازی و نوسازی و باتری آن تعویض و رکتیفایر (یکسو ساز) نو شود و دیزل ژنراتور‌ها نیازمند احیاء و بازسازی هستند.

سلطانی افزود: ما در سال گذشته ۷۶۰ مرکز سایت را فقط توانستیم بازسازی کنیم و این فاصله‌ها جایی خودش را نشان می‌دهد.

وی گفت: زمانی که مخابرات مشکلات مالی نداشت وقتی برق می‌رفت قطع ارتباط نداشتیم، چون باتری‌ها به روز بود، اما در سال‌های اخیر به علت همان سیاست اشتباهی که بود و درآمد‌ها و هزینه‌ها همخوانی ندارد یک جایی خودش را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: ما وقتی یک مرکز سایت را نتوانیم بازسازی کنیم وقتی برق قطع می‌شود باتری‌هایی که از رده خارج اند دچار مشکل می‌شوند و حتی ما یکسو کننده‌هایی داریم که در مواقع قطعی برق دچار حریق می‌شوند.

سلطانی گفت: درست است که این روز‌ها کمتر شاهد قطعی برق هستیم، اما تا این تجهیزات به حالت عادی برگردد زمان می‌برد.

وی افزود: البته مهندسان ما به صورت شبانه روزی و مرتب تلاش می‌کنند تا مشکلی ایجاد نشود و سعی ما این است که تا جایی که امکان دارد مراکز اصلی و اساسی مان ایمن بماند تا آنجا که تعداد مشترکان زیاد است مشکلات کمتری داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران گفت: به هر حال مراکز سطح بندی می‌شوند و سعی ما این است که آن چیزی که در اختیار داریم سرمایه گذاری کنیم تا در مراکز اصلی مشکلی پیش نیاید.

سلطانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری چه تسهیلاتی برای ستاد‌های انتخاباتی تدارک دیده اید؟ افزود: براساس وظیفه‌ای که داریم برای همه نامزد‌ها امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار قرار می‌گیرد و در روز برگزاری انتخابات هم تجهیزاتی را به صورت امانت در اختیار قرار داده ایم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">