ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تمام ICP‌ها تجهیزات ماهواره‌یی خود را جمع‌آوری کردند و به همین خاطر مجوز فعالیت آن‌ها تغییر خواهد کرد و دیگر به اسم ICP نخواهند بود.
محمودرضا خادمی - مدیر عامل یکی از شرکت‌های ICP - ‌در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب، اظهار داشت: مجوزهای جدید شرکت‌های ICP، توسط سازمان تنظیم مقررات در حال تدوین است و ما نیز پیشنهادات خود را از طریق سازمان نظام صنفی رایانه‌یی به رگولاتوری ابلاغ کردیم و منتظر تصمیم‌گیری کمیسون تنظیم مقررات در مورد نحوه‌ی فعالیت ICP‌ها هستیم.
وی با بیان این‌که در حال حاضر ICP‌ها توزیع‌کننده‌ی پهنای باند بین مصرف‌کننده‌ها هستند و با اعلام این‌که اکثر ICP‌ها پهنای باندی با حجم وسیع از مخابرات دریافت می‌کنند، تصریح کرد: این امر باعث می‌شود تا هزینه‌ی ارایه‌ی پهنای باند توسط ICP‌ها بین مصرف‌کننده‌ها، به‌طور میانگین 20 درصد پایین‌تر از مخابرات باشد؛ در گذشته ICPها برای خطوط پشتیبان خود از ماهواره استفاده می‌کردند، درحالی‌که هم اکنون تنها از یک‌جا پهنای باند دریافت می‌کنند و اگر زمانی فیبر نوری کشور قطع شود، توانایی ارایه‌ی اینترنت به مصرف‌کننده‌ها را نخواهند داشت، به همین خاطر با مسوولان مذاکراتی انجام دادیم تا از چند نقطه پهنای باند دریافت کنیم که قول‌هایی در این ارتباط داده شده، اما هنوز عملی نشده است.
به گفته‌ی وی، در حال حاضر اینترنت به بخش‌های تامین‌کننده، توزیع و عرضه‌کننده تقسیم شده است که طبق قوانین داخلی تامین‌کننده‌ی اینترنت در کشور، دولت است و تنها عرضه‌کننده‌ی خدمات اینترنت به کاربران نهایی ISPها هستند و هنوز ICPها در نقش توزیع‌کننده قرار نگرفته‌اند و این بخش هنوز بلاتکلیف است.
او افزود: نام ICP، استاندارد بین‌المللی نیست و این کلمه تنها در ایران وجود دارد، اما مجوزهای جدید به طور حتم به نام ICP صادر نخواهد شد و اسم این مجوز تغییر خواهد کرد.

  • ۸۵/۰۴/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">