ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحقیق FCC از بخش واقعیت مجازی فیس‌بوک

| يكشنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۰، ۰۲:۳۵ ب.ظ | ۰ نظر

طبق گزارشی در نشریه بلومبرگ کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و حداقل ۳ ایالت مشغول تحقیق درباره نقض قوانین آنتی تراست در بخش واقعیت مجازی شرکت متا هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، براساس گزارش موجود کمیسیون فدرال تجارت آمریکا و دادستان های کل ایالت های نیویورک، تنسی و کارولینای شمالی از سال گذشته مصاحبه با دسته ای از توسعه دهندگان طرف ثالث واقعیت مجازی را آغاز کردند که نگران روش های کسب و کاری متا بودند. این یکی از چند تحقیق درباره سلطه متا بر بازار کوچک اما در حال رشد واقعیت مجازی است.

بلومبرگ به جنجال های پر سروصدای متا( فیس بوک) و بخش واقعیت مجازی آن( که قبلا اوکلوس نام داشت) اشاره کرده است. رگولاتورها از توسعه دهندگان پرسیده اند آیا فروشگاه اپ اوکلوس نسبت به اپ های طرف ثالثی که ویژگی هایشان با اپ های توسعه یافته در اوکلوس تداخل دارد، تبعیض قائل می شود یا خیر. از سوی دیگر به نظر می رسد استراتژی متا برای فروش هدست واقعیت مجازی «متا کوئست»(اوکلوس کوئست)به قیمت ۲۹۹ دلار نشاندهنده فروش این کالا با قیمتی پایین تر از دیگر هدست های واقعیت مجازی بازار است.

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا هم اکنون درگیر ثبت شکایت آنتی تراست دیگری علیه متا و مربوط به ادغام اینستاگرام و واتس در آن است. در هفته گذشته یک قاضی دادگاه فدرال اجازه ثبت این شکایت را داد.

  • ۰۰/۱۰/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">