ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناسان اعلام کردند که با هزینه یک میلیون دلاری در مهارت‌های سایبری می‌توان از 100 میلیون دلار جرایم سایبری جلوگیری کرد.
به گزارش سایبربان؛ یک برنامه تحت رهبری دانشگاه فناوری «Swinburne» بیش از یک میلیون دلار بودجه فدرال استرالیا را برای ایجاد امنیت سایبری و مهارت‌های تحول دیجیتال در نسل بعدی متخصصان تولید به عنوان بخشی از برنامه فارغ‌التحصیلان فناوری‌های نوظهور «CSIROs Data 61» دریافت کرده است.

برنامه سرمایه‌گذاری شده به‌وسیله سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک‌المنافع (CSIRO)، ایجاد قابلیت‌های امنیت سایبری ملی برای تحول دیجیتال در تولید، با هدف کمک به ایجاد قابلیت‌های سایبری مستقل استرالیا، ایمن کردن سیستم‌های تولید حیاتی تجاری و گرد هم آوردن یک تیم چند رشته‌ای برای آموزش نسل بعدی دانشجویان فارغ‌التحصیل در صنعت طراحی شده است.

حوادث سایبری در حال حاضر تهدیدات معمولی و پرخطر در بخش تولید، صرف نظر از مکان استقرار شرکت در جهان، همانند اتفاقاتی چون بحران هک خط لوله «Colonial» در ایالات متحده، حمله باج‌افزاری 11 میلیون دلاری به «JBS»، تأمین کننده گوشت گاو و از دست دادن 100 میلیون دلار براثر حمله باج‌افزاری به «Mondelez»، شرکت تولید کننده مواد غذایی، به شمار می‌روند.

این دانشگاه با توجه به نیازهای واقعی شرکای صنعتی Swinburne، از جمله «DXC Technology»، آمازون (Amazon)، آستا (ASTA) و «Sysbox»، تلاش کرده تا آسیب‌پذیری‌های امنیت سایبری در نرم‌افزارهای تولیدی، تجزیه و تحلیل جریان داده برای امنیت در تولید هوشمند، ارزیابی سیستم کنترل مبتنی بر داده و هوش مصنوعی ایمن و مسئول برای ساخت را برطرف کند.

پذیرش دانشجو به‌وسیله 17 محقق صنعتی و دانشگاهی از 8 سازمان متعهد راهنمایی می‌شود : دانشگاه فناوری سوئینبرن، دانشگاه موناش (Monash)، «UNSW ADFA» و دانشگاه جیمز کوک (James Cook)، همراه با سازمان‌های شریک DXC Technology، آمازون، ASTA و Sysbox Pty Ltd، که مبلغ 600 هزار دلار اضافی را به سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک‌المنافع اختصاص می‌دهند، در این زمینه مشارکت دارند.

این همکاری نقاط قوت تحقیقاتی را در دانشگاه‌های استرالیا و تخصص‌های صنعتی مانند تولید، امنیت سایبری، تعامل انسانی، مهندسی نرم‌افزار، کارآفرینی و تجاری‌سازی را گرد هم می‌آورد.

به گفته محققان، تیم تحقیقاتی Swinburne هم امکانات غنی از فناوری و هم تخصص پیشرو در تحول دیجیتال و تولید را ارائه خواهد کرد. دانشجویان با پیشینه‌های مختلف در تیم‌هایی برای توسعه مهارت‌ها و تجربیات خود در کنار سازمان‌های صنعتی همکاری خواهند کرد.

یانگ شیانگ (Yang Xiang)، محقق ارشد و رئیس تحقیقات دیجیتال Swinburne اظهار داشت: «مهم است که نسل بعدی در تمام صنایع، از جمله تولید در امنیت سایبری شامل امنیت شبکه و سیستم، تجزیه و تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی، بلاک‌چین، سیستم‌های توزیع شده و شبکه مهارت داشته باشند. مهارت‌های نرم و آگاهی از امنیت سایبری نیز کانونی برای فارغ‌التحصیلان نسل بعدی خواهد بود.»

شیانگ توضیح داد که فراتر از امنیت سایبری، دانشجویان نوآوری را یاد خواهند گرفت.

وی افزود که تحول دیجیتال به سرعت در قرن بیست و یکم در حال تحول است و Swinburne دانشجویان را برای هدایت نسل بعدی فناوری و نحوه همکاری فناوری و مردم با هم برای ساختن دنیایی بهتر قرار می‌دهد.

کارن هاپگود (Karen Hapgood)، معاون پژوهشی دانشگاه، دراین خصوص عنوان کرد : «سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک‌المنافع شریک بسیار ارزشمندی برای دانشگاه فناوری سوئینبرن است و ما از دیدن این پروژه با حمایت برنامه فارغ‌التحصیلان فناوری‌های نوظهور نسل بعدی هیجان‌زده هستیم. این پروژه تخصص تحقیقاتی Swinburne در تحول دیجیتال و تولید و همچنین نقاط قوت ما را در یادگیری یکپارچه کار و قابلیت استخدام فارغ‌التحصیلان گرد هم می‌آورد.»

منبع:  سایبربان

  • ۰۱/۰۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">