ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تخلفات قدیمی هکر توییتر لو رفت

| سه شنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

مغز متفکر 17 ساله عامل هک توئیتر که بیش از صدهزار دلار از این طریق به جیب زده بود، پیش از این هم مقدار زیادی بیت کوین سرقت کرده بود.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، گراهام ایوان کلارک پسر ۱۷ ساله ای که با همکاری دو جوان دیگر حساب های کاربری صدها فرد مشهور را در توئیتر در تاریخ ۱۵ جولای هک کرد، سال قبل هم صدهاهزار دلار پول را در قالب بیت کوین سرقت کرده بود.

وی و همدستانش در سال ۲۰۱۹ موفق شده بودند از راه دور کنترل گوشی متعلق به گرگ بنت یک سرمایه گذار حوزه فناوری مقیم سیاتل را در دست گرفته و از این طریق ۱۶۴ بیت کوین متعلق به وی را بدزدند. ارزش این بیت کوین ها در آن زمان بالغ بر ۸۵۶ هزار دلار بود.  امروزه این بیت کوین ها ۱.۸ میلیون دلار ارزش دارند.

در آوریل گذشته پلیس آمریکا توانست صد بیت کوین از این مجموعه را پس بگیرد و به بنت بازپس دهد. در آن زمان پلیس تصمیم گرفت ایوان کلارک را دستگیر نکند، زیرا او زیر ۱۸ سال سن داشت. اما این نوجوان تنها دو هفته بعد تلاش های خود برای هک کردن توئیتر را آغاز کرد و در نهایت حساب های افرادی مانند بیل گیتس، جو بایدن، الون ماسک و غیره را به کنترل خود درآورد. بنابراین اهمال پلیس در قبال وی اقدامی نادرست بوده است.

  • ۹۹/۰۵/۱۴

توییتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">