ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تداوم تخلفات مالک اینستاگرام

| دوشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۰۳:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

افشاگر تخلفات شرکت فیس‌بوک روز گذشته این شبکه اجتماعی را به بی‌توجهی به تداوم فزاینده نفرت‌پراکنی متهم کرد و گفت: کسب سود برای آن از هر چیزی مهم‌تر است.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وی تصریح کرد کسب سود برای فیس بوک در درجه اول اهمیت قرار دارد و این شرکت در درجه بعدی به دنبال مقابله با نفرت پراکنی و انتشار اخبار غلط از طریق این شبکه اجتماعی است.

این زن افزود وکلای وی حداقل هشت شکایت را بر علیه فیس بوک تقدیم کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده کرده اند. فرنسیس هاوگن که زمانی به عنوان مدیر محصولات گروه اطلاعات غلط مدنی در فیس بوک کار می کرد با حضور در برنامه تلویزیونی 60 دقیقه شبکه سی بی اس ضمن افشای هویت خود به عنوان افشاگر تخلفات فیس بوک تصریح کرد: اسناد تخلفات فیس بوک را در اختیار روزنامه نگاران وال استریت و کمیته مشورتی سنا قرار داده که در مورد آسیب های اینستگرام به دختران نوجوان تحقیق می کند.

چندی قبل اسنادی در مورد تحقیقات داخلی فیس بوک منتشر شد که نشان می دهد این شرکت از اثرات منفی خود در جهت تشدید دوقطبی در فضای مجازی اگاه است و نتوانسته اقدامی برای کاهش تردید عموم در مورد ضرورت واکسن زدن انجام دهد و آگاه بوده که اینستاگرام به سلامت روانی دختران نوجوان آسیب می رساند.

وی در مصاحبه با شبکه سی بی اس تاکید کرد: بین آنچه برای عموم خوب است و برای فیس بوک خوب است، تضاد منافع وجود دارد و فیس بوک بارها و بارها تصمیم گرفت برای کسب منافعی مانند درآمد بیشتر، این شبکه اجتماعی را بهینه سازی کند.

او که قبلا در گوگل و پینترست کار کرده افزود که فیس بوک به عموم مردم در مورد پیشرفت های خود در جهت مقابله با نفرت پراکنی و انتشار اخبار غلط  دروغ گفته است. پس از اینکه فیس بوک سیستم های امنیتی خود را به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از کار انداخت، از آن برای سازماندهی روند حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه استفاده شد. وی افزود: البته در فیس بوک هیچ کس بدخواه نیست، اما در این شرکت انگیزه ها به شکلی نامناسب تنظیم شده اند.

  • ۰۰/۰۷/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">