ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تداوم همکاری آلمان و هواوی قطعی شد

| سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۰۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

یک مقام عالی رتبه آلمانی اعلام کرده که بر اساس دستورالعمل‌های امنیتی جدید در این کشور قرار نیست هواوی از ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه محروم شود.
به گزارش فارس به نقل از آسین ایج، یک منبع دولتی آلمانی که نخواست نامش فاش شود، روز گذشته تصریح کرده که هواوی کماکان می تواند تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی شبکه نسل پنجم تلفن همراه آلمان را فراهم کند.

در ماه های اخیر آمریکا فشار زیادی را به آلمان وارد کرده بود تا این کشور تمامی همکاری های فناورانه خود را با هواوی متوقف کند، اما آلمان سرانجام تسلیم این فشارها نشد. البته به نظر می رسد آلمان در همکاری خود با هواوی برخی ملاحظات امنیتی را رعایت کند.

برخی اپراتورهای تلفن همراه در آلمان هشدار داده بودند که تحریم هواوی می تواند راه‌اندازی شبکه های نسل پنجم را در این کشور به تاخیر بیندازد و میلیاردها دلار هزینه اضافی به آلمان تحمیل کند زیرا تولیدات هواوی در مقایسه با رقبا قیمتی مناسب و عملکردی قابل قبول دارند.

آمریکا مدعی است هواوی علیه کشورهای رقیب دست به جاسوسی سایبری زده و اطلاعات خود را در اختیار دولت چین قرار می دهد، مساله ای که بارها توسط هواوی رد شده است، هواوی در حال حاضر 28 درصد از بازار تجهیزات مخابراتی جهان را در دست دارد.

  • ۹۸/۰۷/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">