ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تدریس اینترنتی معلم چینی در روزهای کرونایی

| چهارشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۵:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

یک آموزگار چینی در پکن پایتخت این کشور گفت که همکاری بین محافل آموزشی و معلمان و دانش آموزان سهم او برای مهار ویروس کرونا است.
«ما اینگ» ۳۸ ساله معلم مدرسه «شی جینگ» پکن روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا خاطر نشان کرد : برعهده آموزگاران است تا در جریان تعطیلات اجباری مدارس برخی از وظایف را در قبال آموزش و پرورش و کل جامعه و دانش آموزان انجام دهند.
او گفت: قرار بر این بود که مدارس در سراسر چین طبق برنامه وزارت آموزش و پرورش روز ۱۷ فوریه بازگشایی شوند اما با گسترش دامنه ویروس در کشور و شهر پکن، این تعطیلی طولانی تر شده است.
او افزود: فعلا تاریخ دقیقی برای بازگشایی مدارس اعلام نشده است اما در این مدت توصیه آموزگاران به دانش آموزان و والدین این بوده است که از تدریس آنلاین و اینترنتی حمایت کرده و شرایط فعلی محافل آموزشی و مدارس را درک کنند.
ما گفت: کمیسیون محلی شهر پکن اعلامیه هایی در این زمینه منتشر کرده است که از طریق معلمان در اختیار والدین و دانش آموزان قرار می گیرد همه کلاس های درس تعطیل است و همه در انتظار اعلام کمیسیون آموزش و پرورش پایتخت برای گشایش مدارس هستند.
این آموزگار چینی تاکید کرد برای جلوگیری از شیوع ویروس و کنترل بهینه آن، یکی از بهترین اقدامات دولت و آموزش و پرورش، تعطیلی مدارس بود و البته کار دشواری بود که نهایتا با همکاری و همدلی همه مردم و خانواده ها به انجام رسید.
وی می گوید: دانش آموزان در سطوح مختلف هر روز صبح قبل از ساعت ۱۰ برای کلاس هایشان آماده می شوند و برای چندین ساعت به آنها آموزش داده می شود که حتی شامل آموزش های ورزشی است تا دانش آموزان کم تحرک نشوند.
 ایرنا- ما اینگ گفت: دانش آموزان هم وظیفه دارند در طول این مدت و تا قبل از بازگشایی مدارس هر روز درجه حرارت بدن خود را به آموزگاران به صورت آنلاین اعلام کنند و مسئولان هر کلاس باید فرم های مربوط را درباره آنها پر کرده و شرایط فیزیکی دانش آموزان را تشریح کنند.
وی ارایه اطلاعات دقیق درباره تردد دانش آموزان، بموقع حاضر شدن در کلاس های اینترنتی و توجه دقیق به مسایل حفاظتی و تندرستی را از دیگر برنامه های ضروری برای دانش آموزان دانست و گفت: توصیه هایی نیز در اختیار والدین و دانش آموزان قرار داده شده است.
به گفته وی دانش آموزان باید هر موقع که از منزل خارج می شوند ماسک به صورت داشته باشند مرتب دستهایشان را بشویند اتاق هایشان را تمیز و مرتب نگهدارند از اسپری های الکل برای ضد عفونی کردن استفاده کنند و پاکیزگی را در دستور کار روزمره قرار دهند.
وی افزود: دانش آموزانی که از کشورهای دیگر به پکن بازگشته اند باید خود را قرنطینه کنند و این دستور به خانواده ها داده شده است ایزوله کردن باید جدی تلقی شود ضمنا همه این دانش آموزان باید تاریخ و زمان دقیق بازگشت و شماره پرواز خود را اعلام کنند.
معلم چینی گفت: خانواده ها نیز خطاب محافل آموزشی هستند و به آنها گفته شده است محیط مناسبی برای ورزش فرزندان مهیا کرده و از انواع آموزش های سالم فیزیکی چون تمرینات یوگا برای آنها استفاده کنند تا فیزیک بدنی دانش آموز و ذهن آنها را آماده نگهدارد.
وی اضافه کرد که شماره تلفن های ارتباط با معلمان، مسئولان مدارس و مسئولان همه کلاس ها نیز با انتشار بخشنامه ها و اطلاعیه هایی در اختیار دانش آموزان و خانواده ها قرار گرفته است و معلمان از طریق نرم افزارهای تلفن های هوشمند با آنان به صورت روزانه در ارتباط هستند.

  • ۹۸/۱۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">