ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترک سل 3 میلیارد دلار وام گرفت

| چهارشنبه, ۹ اسفند ۱۳۸۵، ۰۲:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت ترکسل بزرگترین اپراتور خصوصی تلفن همراه ترکیه برای افزایش قدرت رقابت و کسب آمادگی مالی برای شرکت در سرمایه‌گذاری‌های بالقوه بین‌المللی، سه میلیارد دلار "وام سندیکایی" از بانک‌های داخلی و خارجی دریافت کرد.

‪ ۳۴‬بانک داخلی و خارجی در اعطای این وام بدون ضمانت به ترکسل شرکت کردند.

قرارداد مربوط به دریافت این وام که در آن بانک‌های "جی.پی.مرگان."، "سیتی بانک"، "اچ.اس.بی.سی."، "آک بانک"، "گارانتی بانک" و "استاندارد بانک" مشارکت دارند، در استانبول به امضا رسید.

آقای "ثریا جیلیو" مدیر اجرایی ترکسل در آئین امضای این قرارداد گفت: "شرکت ترکسل در نظر دارد این وام را در طرح‌های توسعه برون مرزی خود مورد استفاده قرار دهد."

جیلیو با اشاره به این که این بزرگترین وام سندیکایی بدون ضمانت است که تاکنون یک شرکت ترکیه‌ای دریافت می‌کند، گفت: "ترکسل این وام را ظرف شش ماه مورد استفاده قرار خواهد داد."

وام سندیکایی متشکل از سه وام یک میلیارد دلاری است که ترکسل آن را به ترتیب ظرف سه، پنج و هفت سال بازپرداخت خواهد کرد.

محافل خبری در آنکارا می‌گویند، ترکسل در نظر دارد از این وام برای شرکت در مزایده خرید لیسانس سومین اپراتور تلفن همراه در بازار "جی.اس.ام." عربستان سعودی استفاده کرده و با شرکت مخابرات "اوجیه تله کوم" که شرکت بزرگ تلفن ترکیه را خریداری کرده، به رقابت بپردازد.

اوجیه تله کوم که در اصل منشا عربستان سعودی دارد و در عیم حال خانواده رفیق حریری نخست وزیر فقید لبنان در آن حرف اول را می‌زند، در سال گذشته شرکت بزرگ تله کوم ترکیه را خریداری کرد.

ترکسل پیشتر در اطلاعیه‌ای که به بازار بورس اوراق بهادار استانبول فرستاده، اعلام کرده است بخشی از این وام سندیکایی در تامین احتیاجات مالی عمومی شرکت و بخش دیگر برای سرمایه‌گذاری‌های بالقوه بین‌المللی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

ترکسل که سهام آن در بورس استانبول عرضه می‌شود، بر اساس مقررات سازمان بورس، باید گزارش فعالیت‌های مالی خود را به این سازمان اعلام کند تا از این طریق به اطلاع افکار عمومی نیز برسد.

ترکسل در حالی برای دریافت این وام هنگفت اقدام کرد که "ودافون" غول دنیای "جی.اس.ام." و رقیب قدرتمند این شرکت در ترکیه اخیرا اعلام کرده است به زودی با یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صدد بهبود زیرساخت فناوری شرکت تلسیم دومین اپراتور تلفن همراه در ترکیه است.

ودافون سال گذشته شرکت تلسیم ترکیه را خریده و اعلام کرده است هدفش به دست گرفتن ‪ ۴۰‬در صد بازار تلفن همراه ترکیه است.

ودافون همچنین در نظر دارد نام تلسیم را نیز تغییر داده و با سرمایه گذاری جدید و بهبود زیرساخت‌های موجود، تلسیم را از لحاظ زیرساخت، مدرن ترین شبکه تلفن ترکیه کند.

موسسه بزرگ "تل سیم" دومین اپراتور تلفن همراه ترکیه آذر ماه گذشته در مزایده‌ای که از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه بطور زنده پخش شد، به ‪۴/۵‬ میلیارد دلار به یک شرکت انگلیسی فروخته شد.

ترکسل اولین اپراتور تلفن همراه در ترکیه دارای بیش از ‪ ۳۱‬میلیون مشترک تلفن همراه در این کشور است و ارزش بازاری ترکسل نیز حدود ‪ ۱۳‬میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

  • ۸۵/۱۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">