ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ترک‌ها قرارداد اپراتور دوم را امضا کنند

| شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۸۴، ۰۳:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

امیدوارم واگذاری اپراتور دوم به عنوان اولین تجربه‌ی آزادسازی تلفن همراه در ایران هر چه سریع‌تر صورت گیرد.

دکتر رمضان‌علی صادق‌زاده، رییس کمیته‌ی مخابرات کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: با توجه به این‌که مهلت ترک‌ها برای امضای قرارداد ترک سل و واریز حق امتیاز، در حال پایان است، اگر ترک‌ها قرارداد را امضا کنند و حق امتیاز واریز شود، قرارداد اجرایی می‌شود؛ در غیر این صورت، بر اساس ضوابط مصوب مجلس، کنسرسیوم می‌تواند سهم ترک‌ها را به دیگر اعضا و هر کدام از شرکت‌های حقوقی داخلی و خارجی واگذار کند.

وی افزود: با توجه به بازار تلفن همراه در ایران و توسعه‌ی بخش ارتباطات در کشور توصیه می‌کنم که ترک‌ها این قرارداد را امضا کنند، حداقل ترک‌ها به خاطر منافع اقتصادی خود این قرارداد را بپذیرند، اجرایی کنند و حق سهم را پرداخت کنند.

نماینده‌ی مردم رشت در مجلس تاکید کرد: اگر ترک‌ها قرارداد را نپذیرفتند و امضا نکردند راه بر کنسرسیوم بسته نیست و می‌تواند بر اساس چارچوب مصوب یعنی ترکیب سهام، نوع مدیریت و نحوه‌ی خرید و تعرفه‌ها، شرکت‌های دیگر را جایگزین کند.

صادق‌زاده ادامه داد: آفریقای جنوبی کنسرسیوم دیگری بود که برنده این مزایده نشد و در رده‌ی دوم قرار گرفت و طبعا اگر طرف ترک عقب‌نشینی کند، کنسرسیوم می‌تواند به عنوان جایگزین به سمت شرکت یا کنسرسیوم دیگری رود، ولی معلوم نیست آفریقای جنوبی باشد، و در پاسخ به این‌که ظاهرا ایران نیز تمایلی برای اجرای قرارداد به وسیله‌ی ترک‌ها ندارد؟ گفت: باعث تعجب است چون وزارتخانه قرارداد (ایرانسل) را نهایی کرده ‌است.

  • ۸۴/۰۶/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">