ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بر اساس بودجه سال ۱۴۰۰، شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تایید وزیر اجازه دارند تا مبلغ یک‌هزار و چهارصد میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود را برای کمک به پیشرفت حوزه ارتباطی کشور هزینه کنند.

به گزارش ایرنا، در تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ که امروز برای تصویب به مجلس رفت، به شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود تا با تایید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تا مبلغ یک هزار و چهارصد میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود را صرف اموری کند که روند پیشرفت در حوزه ارتباطات را تسهیل می‌کند.

این تبصره به دولت این اجازه را می‌دهد که بخشی از اعتبارات خود را در قالب وجوه اداره شده، یارانه نرخ سود، کمک بلاعوض با تسهیلات بانکی حسب مورد ترکیب و برای اجرای برنامه‌های «جهش تولید»، ایجاد اشتغال مولد و تثبیت اشتغال موجود و کمک به کسب وکارهای آسیب دیده از بیماری کووید ۱۹ هزینه کند.

بر اساس تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰، وزارت ارتباطات می‌تواند از این مبلغ برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، ایجاد اپراتورهای ارائه‌کننده خدمات الکترونیکی در همه بخش‌ها، حمایت از پروژه‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین یا صادرات کالا و خدمات در این بخش‌ها توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت وجود اداره شده استفاده کند.

این بودجه را باید بر اساس آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد وزارت ارتباطات و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه می‌شود و به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اختصاص دهند و مابه‌التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">