ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشدید جنگ تراشه‌ای چین و آمریکا

| شنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

چین در اقدامی تلافی جویانه،محصولات شرکت آمریکایی میکرون را ممنوع کرد.
به گزارش سایبربان، مجلس نمایندگان از دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا متحدان آمریکا از جمله ژاپن و کره جنوبی را برای شکست چین در پی ممنوعیت پکن در خرید تراشه های حافظه ای میکرون تکنولوژی (Micron Technology) بسیج نماید. میکرون تراشه های حافظه ای میسازد که کاربرد های وسیعی از موبایل گرفته تا سرورهای مراکز داده دارد.

مایکل مک کول که ریاست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان را بر عهده دارد و مایک گالاگر، رئیس کمیته منتخب مجلس نمایندگان در حزب کمونیست چین، با ارسال نامه ای به جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا از دولت خواستند تا پس از ممنوعیت محصولات شرکت میکرون آمریکا توسط چین، دست به اقدام بزند.

رگولاتور فضای سایبری چین در ۲۱ مه اعلام کرد که میکرون در بررسی امنیت شبکه خود شکست خورده است و اپراتورهای زیرساخت های کلیدی چین را از خرید از این شرکت منع خواهد کرد. کارین ژان پیر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید به خبرنگاران گفته بود بیانیه دولت چین درباره میکرون براساس واقعیت‌های موجود نیست. این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که رهبران گروه صنعتی G7 با اقدامات جدیدی برای مقابله با چین موافقت کردند.

مک کول و گالاگر از ریموندو خواستند تا همکاری خود را با ژاپن و کره جنوبی بیشتر نماید تا این اطمینان حاصل شود که شرکت های کره ای و ژاپنی همچنان از محصولات میکرون خریداری میکنند و متحدان آمریکا هستند.

ریموندو اعلام کرد که ایالات متحده به این اقدام چین پاسخ خواهد داد و از نزدیک با متحدان خود برای رسیدگی به چنین اقدامی همکاری می نماید.

مک کول و گالاگر گفتند که اقدام چین علیه میکرون نباید بازدارنده باشد چون ممکن است منافع امنیت ملی یا سیاست خارجی آمریکا را تهدید کند. بلکه باید اقدامات کنترل صادرات علیه شرکت های PRC (شرکتهای جمهوری خلق چین) را تقویت نماید.

  • ۰۲/۰۳/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">