ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیل کمیته‌ افتا در وزارت ارتباطات

| شنبه, ۸ اسفند ۱۳۸۸، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

به‌منظور پیگیری مباحث مربوط به امنیت فضای تبادل اطلاعات، کمیته امنیت فضای تبادل اطلاعات - افتا - در وزارت ارتباطات تشکیل شد.

رضا تقی‌پور در مراسم تودیع و معارفه رئیس کمیته پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات، گفت: بدون شک باید یک محیط امن برای انجام مطمئن امور مختلف از جمله ارایه خدمات، وجود داشته باشد.

وی افزود: باید امنیت فضای تبادل اطلاعات به گونه‌ای تأمین شود که افراد بتوانند به راحتی خدمات خود را در بستر مجازی به کاربران و متقاضیان ارائه کنند.

او خاطر نشان کرد: اگر این محیط امن نباشد، دیگر کسی امکان ارایه خدمات بانکداری الکترونیکی و تجارت الکترونیکی را نخواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با بیان این که تاکنون تلاش بسیار ارزشمندی در این حوزه صورت گرفته اما تا وضعیت مطلوب فاصله داریم، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور، وضعیت بسیار بهتری در این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا، کمیته امنیت فضای تبادل اطلاعات (افتا) در وزارت ارتباطات تشکیل شده تا یکپارچگی لازم در این حوزه را ایجاد کند.

تقی‌پور اظهار کرد: حوزه امنیت نرم‌افزار یکی از حوزه‌هایی است که کشورهای پیشرفته نیز از این منظر آسیب‌پذیرند اما به نظر می‌رسد یکی از بخش‌هایی که می‌توانیم به خوبی در آن ظاهر شویم این حوزه است.

وی تاکید کرد: هر روز خلاقیت‌ها و ابتکارها در این بخش ظهور پیدا می‌کند و با توجه به استعدادهای بسیاری که در این حوزه در کشور وجود دارد می‌توانیم در آن به خوبی حضور پیدا کنیم. با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، باید اجرای پروژه‌های این حوزه سرعت بیش‌تری پیدا کنند.

وزیر ارتباطات با بیان این مطلب که پدافند غیر عامل به مفهوم ایمنی است، گفت: مجموعه وزارت ارتباطات به نسبت سایر دستگاه ها و نهادها در این بخش فعالیت‌های بیشتری انجام داده و تلاش‌ها تا به این جا پیشرفت خوبی داشته است.

وی ادامه داد: باید علاوه بر به‌کارگیری از این حوزه برای تامین امنیت مورد نیاز خودمان، دانش پدافند غیر عامل را تولید کنیم تا بتوانیم آن را به دیگر کشورها نیز عرضه کنیم.

این گزارش حاکی است در این مراسم از زحمات مهندس فیضی تقدیر و سعید مهدیون به عنوان رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات معرفی شد.

همچنین در پایان این مراسم، حکم مهندس باقری به سمت مشاور وزیر و رئیس کمیته افتا در وزارت ارتباطات از سوی تقی پور به وی اعطا شد.

  • ۸۸/۱۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">