ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تصویب قانون ارزهای دیجیتال در روسیه

| چهارشنبه, ۸ تیر ۱۴۰۱، ۰۲:۴۸ ب.ظ | ۰ نظر

دومای روسیه پیش نویس قانون معافیت از مالیات صادرکنندگان و دارندگان ارزهای دیجیتال را به تصویب رساند. این پیش نویس برای تبدیل شدن به قانون نیاز به امضای پوتین دارد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قانونگذاران روسیه روز سه شنبه پیش نویس قانونی را تصویب کردند که صادرکنندگان دارایی ها و ارزهای دیجیتال را از مالیات بر ارزش افزوده معاف می کند.

روسیه مدت‌هاست که نسبت به ارزها و سایر دارایی‌های دیجیتال ابراز تردید و بانک مرکزی این کشور نگرانی‌های خود را در مورد ثبات مالی این دارایی ها ذکر کرده است. اما در فوریه رگولاتور روسی به پلتفرم بلاکچین Atomyze Russia اولین مجوز مبادله دارایی های دیجیتال را داد. پس از آن مجوزی برای وام دهنده Sberbank نیز صادر شد.

پیش نویس قانون که روز سه شنبه در قرائت دوم و سوم به تصویب اعضای دومای ایالتی رسید، معافیت هایی از مالیات بر ارزش افزوده را برای صادرکنندگان دارایی های دیجیتال و اپراتورهای سیستم های اطلاعاتی درگیر در موضوع آنها پیش بینی و نرخ مالیات بر درآمد حاصل از فروش دارایی های دیجیتال را تعیین می کند.

نرخ جاری این معاملات مانند دارایی های استاندارد، ۲۰ درصد است. طبق قانون جدید، این مالیات برای شرکت های روسی ۱۳ درصد و برای شرکت های خارجی ۱۵ درصد خواهد بود.

این پیش نویس ابتدا  باید توسط مجلس اعلا مورد بررسی قرار گرفته و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آن را امضا کند تا به قانون تبدیل شود.

  • ۰۱/۰۴/۰۸

پول مجازی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">