ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مجلس نمایندگان آمریکا با 313 رأی موافق لایحه الزام گزارش واکنش‌ها به حوادث سایبری را تصویب کرد.
به گزارش سایبربان؛ مجلس نمایندگان آمریکا به‌راحتی لایحه‌ای را تصویب کرد که وزارت امنیت داخلی را ملزم به ارزیابی قابلیت امنیت سایبری خود می‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه هفته گذشته با 313 رأی موافق در برابر 105 مخالف به تصویب این لایحه که توسط دان بیکن (Don Bacon) نماینده جمهوری‌خواه ایالت نبراسکا حمایت می‌شد رأی مثبت داد.

این رأی از شکاف حزبی معمولی در کنگره فرار کرد. اکثریت هر دو حزب از این طرح حمایت کردند درحالی‌که 73 جمهوری‌خواه و 32 دموکرات با آن مخالفت کردند.

در صورت تصویب این لایحه توسط سنا و امضا شدن توسط رئیس‌جمهور آمریکا، این لایحه وزارت امنیت داخلی را ملزم می‌کند در مورد اثربخشی واکنش‌های خود به حوادث امنیت سایبری گزارش ارائه دهد. این گزارش همچنین شامل توضیحی است در مورد اینکه کدام بخش‌های وزارت امنیت داخلی مسئول کدام مسئولیت‌های امنیت سایبری هستند و همچنین توصیه‌هایی برای چگونگی شفاف‌سازی بیشتر این نقش‌ها است.

در این لایحه آمده: این لایحه همچنین شامل بخشی است که وزارت امنیت داخلی آمریکا را به‌واسطه وجود سیسا در این وزارتخانه هماهنگ‌کننده اصلی دولت فدرال برای ایمن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی در برابر حملات سایبری می‌داند. در این لایحه آمده است که سیسا همچنین مسئول پاسخگویی به حملات سایبری است که چندین بخش را درگیر می‌کند.

دان بیکن علت طرح این لایحه را حملات سایبری خبرسازی مثل کلونیال و جی بی اس اعلام کرد و گفت: شرکت‌های آمریکایی موردحمله قرار می‌گیرند و این غیرقابل‌قبول است. اگر می‌خواهیم یک رهبر جهانی باقی بمانیم، باید کاره‌ای بیشتری انجام شود تا اطمینان حاصل شود که آماده دفاع از تجارت خود و شکست دادن این حملات هستیم.

به گفته دفتر بودجه کنگره غیر حزبی، این گزارش طی پنج سال کمتر از 500 هزار دلار هزینه خواهد داشت. بودجه مشروط به تخصیص اعتبار خواهد بود. برخی از اعضای دموکرات کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا قبلاً خواستار ارائه قدرت بیشتر به کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال برای نظارت بر آمادگی خط لوله، ازجمله آسیب‌پذیری در برابر حملات سایبری شده بودند.

  • ۰۱/۰۳/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">