ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مقامات پلیس هند با دانش‌آموزان تعامل و آنها را در برابر جرایم سایبری آگاه می‌کنند.
به گزارش سایبریان؛ مسئولان و پلیس بوپال (Bhopal)، یکی از ایالت‌های هند با هدف گسترش آگاهی در مورد جرایم علیه زنان و حوادث کلاهبرداری سایبری با دانش‌آموزان دختر و کارکنان مدرسه در دبیرستان دخترانه دولتی جهانگیرآباد (Jahangirabad) تعامل داشتند.

سای کریشنا (Sai Krishna)، منطقه اول DCP و اوشا کار (Usha Khare)، مدیر و ویرندرا سینگ چوهان (Virendra Singh Chauhan)، افسر «Station House» و کارکنان مدرسه و حدود 150 دختر در برنامه حضور داشتند.

کریشنا در مورد این برنامه گفت که در دوران مدرن در حال تغییر، جنایتکاران به روش‌های جدیدی مرتکب جنایت می‌شوند که همه باید بسیار مراقب آن باشیم.

کارشناسان معتقدند ککه عصر امروز دیجیتالی شده و تمام وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و غیره در کنار نیاز انسان‌ها گاهی به ضعف یا مشکل بزرگ تبدیل می‌شوند.

در عصر حاضر، بیشتر موارد کلاهبرداری آنلاین در حال رخ دادن است؛ بنابراین هر زمان که در هر شبکه اجتماعی فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌آپ یا توییتر حساب کاربری ایجاد کردید، پسورد مرگ یا تولد، شماره موبایل و غیره را به عنوان رمز عبور ساده وارد نکنید، بلکه با شماره حروف الفبا وارد کنید و می‌توانید یک نماد و غیره قرار دهید تا هیچ هکر سایبری یا دوستی نتواند رمز عبور شما را بدزدد.

کریشنا اظهار داشت : «در حال حاضر موارد فیس‌بوک آیدی جعلی بسیار اتفاق می‌افتد که در آن اراذل و اوباش سایبری می‌توانند با ایجاد شناسه جعلی به نام یکی از آشنایان یا دوستان خود از طریق مسنجر فیس‌بوک از مردم تقاضای پول کنند. در چنین زمانی، ما مجبور نیستیم بدون تماس با شخص، درخواست پول داشته باشیم، وگرنه احتمالاً حادثه کلاهبرداری رخ داده است.»

در حین برنامه به سؤالات مختلف دانش‌آموزان دختر در خصوص کلاهبرداری سایبری و آگاهی از سوی مسئولین و سؤالات و شبهات دختران به راحتی به‌وسیله مأموران پاسخ داده شد. ایجاد آگاهی در مورد کلاهبرداری سایبری و جرایم جنسی نیز در دستور کار کادر مدرسه قرار گرفت.

  • ۰۰/۱۰/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">