ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران جزئیات فهرست جدید گوشی‌های موبایل قابل ورود و رجیستری به کشور توسط گمرک را تشریح کرد.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران ضمن تشریح جزئیات فهرست اعلام شده توسط گمرک برای گوشی‌های موبایل قابل ورود و رجیستری به کشور از افزایش ۲۷ درصدی واردات تلفن همراه خبر داد.

 

*** لیست جدید تلفن‌های همراه قابل رجیستری در ایران توسط گمرک
به گزارش صنایع، هایده باقری پور با حضور در رسانه ملی پیرامون فهرست جدید تلفن‌های همراه قابل رجیستری در ایران، اظهار داشت:
مدل‌هایی از گوشی‌های تلفن همراه امکان ورود به ایران را دارند و در بانک اطلاعاتی رجیستری ثبت شده و فعال‌سازی می‌شوند 

سازمان گمرک کشور روز گذشته لیستی منتشر ساخته که تمامی مدل‌های مجاز برای ورود به کشور در آن منتشر شده است. 

هیچ منع قانونی برای واردات مدل‌های تلفن همراه توسط مسافرین یا به‌صورت تجاری در کشور  وجود ندارد فقط تعرفه گمرکی بر اساس قیمت موبایل لحاظ می‌شود.

تلفن‌های همراهی که ارزش قیمت آن‌ها زیر ۶۰۰ دلار می‌باشد می‌بایست از ماخذ ۶ درصد ورودی گمرک را پرداخت کنند و تلفن‌های همراهی که ارزش بیشتر از ۶۰۰ دلار دارند باید دو برایر این عدد ییعنی معادل دوازده درصد ماخذ ورودی برا آن‌ها لحاظ می‌شود.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران همچنین پیرامون  عدم حضور چند برند مطرح  تلفن‌های همراه در لیست منتشر شده توسط گمرک، تصریح کرد: در زمان فرایند تشریفات اداری برای رجیستری بعد از اظهار تلفن همراه توسط تاجر یا مسفار ارزش گذاری کالا انجام می‌شود.

زمانی که یک کالا جدید معرفی می‌شود به‌صورت برخط ارزش کالا در فهرست کالاها اضافه خواهد شدو

لازم به ذکر است فرایند ارزش گذاری توسط بخش تخصصی گمرکانجام می‌شود سپس اطلاعات مربوط  به ارزش تلفن همراه در فهرست به‌روز رسانی می‌شود.

 

*** ایرادات برخی از تلفن‌‌های همراه‌ برای سرشماری مسیرهای سه شماره‌ای اضطراری
وی همچنین ضمن اشاره به اخبار مطرح شده پیرامون ایرادات تلفن‌همراه‌ها برای سرشماری مسیرهای سه شماره‌ای اضطراری در برخی از مدل‌های تلفن همراه ، اذعان داشت:

در طرح رجیستری سازمان‌های مختلفی از جمله جمله وزارت صنعت سازمان تنظیم مقررات و سازمان های دیگر مجوزهایی را صادر می‌کنند و یا کنترل هایی را از طرف سرویس  را پاسخ می دهند و بخشی دیگر نیز فرآیند را اناجم می‌دهند.

لازم به ذکر است، بعد از تشریفات اداری گمرک اتفاقی ما کلیه کنترل‌هایی که در مرز انجام می‌شد را به یک ماه کاهش دادیم تا مسافر یا تاجر راحت تر بتواند اطلاعات خود را وارد سیستم بکند.

بعد از پرداخت ورودی گمرک عملیات رجیستری و تشخیص تلفن همراه در سامانه وزارت صنعت اتفاق خواهد افتاد که این موضوع با تعامل بین این وزارتخانه و سازمان تنظیم و مقررات صورت می‌گیرد.

متاسفانه مشاهد شده است که مسافرین به دلیل خستگی سفر فراموش می‌کنند تا مشخصات تلفن همراه خود را در گمرک وارد کنند و  چون مسافر فقط یک روز زمن ثبت در گمرک را دارد توصیه می‌کنیم حتما در هنگام ورود به کشور تلفن همراه خود را در گمرک اظهار کنند.

مکاتباتی بین وزارت صنعت و سازمان تنظیم مقررات در حال انجام است ودر بعضی از این مکاتبات با رونوشت به گمرک در حال اجرا شدن است.

مجموعه گمرک هیچ محدودیتی برای ثبت ندارد فقط سازمان تنظیم و مقررات رادییون و وزارت صنعت باید یا به‌صورت سیستمی یا به‌صورت فعالیت داخلی مشکلات را رفع و خموضوعات را پیگیری کنند.

انجمن وارد کنندگان موبایل انتقاد مطرح کردند که دلیلی برای وزارت صنعت نمی تواند باشد که برخی از گوشی های موبایل جلوگیری کند زیرا با همراهی اوپراتورهای قابل حل است.

 

*** آمار واردات تلفن همراه در کشور
به گزارش صنایع، سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک ایران در پایان، ضمن اشاره به واردات تلفن همراه در کشور، اظهار داشت:

طرح رجیستری باعث شده است که قاچاق تلفن همراه به صفر برسد به‌ تا پایان بهمن ماه سال جاری حدود چهارده میلیون چهارصد و شش هزار و هشتصد وشصت و جهار دستگاه تلفن همراه با ارزش دلاری سه میلیارد و سیصد و هشت میلیون دلار به‌صورت تجاری وارد شده است.

که در مقاسیه با سال گذشته در از جهت تعدادی با ۲۷ درصد رشد و از نظر دلاری با ۹۳ درصد رشد روبه رو بوده است .

شایان ذکر است با اجرای طرح ریجستری با کاهش ۵۰ درصدی واردات تلفن همراه به‌صورت مسافری رو‌به‌رو بوده‌ایم یعنی در ده ماهه سال جاری دویست و ده هزار و صد و چهل سه عدد تلفن همراه به‌صورت مسافری ثبت شده است.

  • ۰۰/۱۲/۰۲

بازار موبایل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">