ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یکی از کارشناسان حوزه هوش مصنوعی معتقد است «هوش مصنوعی مولد» مانند ChatGPT درآینده شیوه توسعه محتوای دیجیتال را به طور کامل دگرگون و تا ۲۰۲۵ میلادی ۹۰ درصد محتوای آنلاین را تولید می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یاهو فایننس،ChatGPT یک چت بات است که توسط شرکت OpenAI در نوامبر ۲۰۲۲ میلادی راه اندازی شد. این ربات بر روی مدل های زبان خانواده GPT-3 OpenAI ساخته شده است.

نینا شیک یکی از کارشناسان حوزه هوش مصنوعی در این باره می گوید: تصور می کنم تا ۲۰۲۵ میلادی حدود ۹۰ درصد محتوای آنلاین با هوش مصنوعی تولید شود. این فناوری رشد سریعی دارد. من معتقدم بیشتر محتوای دیجیتال در آینده به وسیله هوش مصنوعی تولید شود. به عنوان مثال ChatGPT را در نظر بگیرید. البته انبوهی از پلتفرم ها و اپلیکیشن های مشابه دیگر نیز در حال توسعه هستند.

افزایش توجه به ChatGPT به بحث و گمانه زنی های وسیعی درباره هوش مصنوعی و به خصوص هوش مصنوعی مولد و نقش گسترده آن در جهان منجر شده است.

شیک در این باره می گوید: کاری که هوش مصنوعی مولد انجام می دهد در حقیقت تولید محتوا و محصول جدید است. حال آنکه تاکنون تصور می شد این قابلیت فقط مختص هوش و خلاقیت انسان است. هوش مصنوعی مولد می تواند در سراسر رسانه ها محتوای مانند متن، ویدئو، صوت و تصویر را تولید کند و جالب آنکه هر واسطه دیجیتالی را می توان با هوش مصنوعی مولد فعال کرد. بنابراین من تصور می کنم ارزش Open AI در آینده بیشتر می شود و همزمان در ۲۰۲۳ میلادی شاهد تعداد بیشتری از شرکت های توسعه دهنده هوش مصنوعی مولدی خواهیم بود که در بسیاری صنایع کاربرد دارند.

او در ادامه افزود: این پدیده واقعاً نوین است زیرا کاربردهای هوش مصنوعی مولد اخیراً و از ۲۴ تا۶ ماه گذشته توجهات را جلب کرده اند.

شیک معتقد است فضای هوش مصنوعی مولد در سال آینده میلادی رقابتی تر می شود و شرکت های بزرگی مانند آلفابت (شرکت مادر گوگل)،مایکروسافت و اپل نیز فعالیت های متعددی در این فضا انجام دهند.

  • ۰۱/۱۰/۲۴

هوش مصنوعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">