ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعهد وزرا به ایجاد سیستم یکپارچه اطلاعاتی

| سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۰۶:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

شاکری، نماینده مجلس، اظهار کرد: ما از وزرای جدید تعهد گرفتیم که حتما سیستم یکپارچه اطلاعاتی را ایجاد کنند، به طوریکه دسترسی به برخی اطلاعات برای مردم آزاد باشد.

به گزارش بازار، اقبال شاکری، نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فرصت مساوی کسب و کار و عرضه توانمندی های افراد باید در سطح کلان و برای همه مردم وجود داشته باشد گفت: اگر این فرصت های یکسان ایجاد نشود ضمن افزایش رانت خواری و ویژه خواری و اطلاعات خواری به جذابیت کسب و کارها نیز ضربه می زند.

وی وزارتخانه هایی چون وزارت صمت، کشاورزی، کار و رفاه و تعاون اجتماعی، وزارت نفت و ارتباطات را در این قضیه مسئول دانست و افزود: وقتی تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار ببینند که افرادی بدون اطلاع دستگاه ها و مسئولان از این فرصت ها سوء استفاده می کنند دچار بی انگیزگی می شوند.

این نماینده مجلس همچنین ایجاد فرصت های یکسان برای عرضه توانمندی ها و کسب و کارها در قالب شفافیت و رقابت را ضروری خواند و عنوان کرد: ما از وزرای جدید تعهد گرفتیم که حتما سیستم یکپارچه اطلاعاتی را ایجاد کنند بطوریکه دسترسی به برخی اطلاعات برای مردم آزاد باشد.

شاکری در رادیو گفت وگو اقدامات نهاد ریاست جمهوری در حمایت از کسب و کارهای نوپا و خلاق و دانش بنیان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: بیشتر مدیران سازمان ها و ادارات کشورمان اهل ریسک نیستند و به شکل سنتی کار می کنند و حاضر نیستند از تولیدات جدید و فناورانه و دانش بنیان و خلاق که قیمت کمتر و کیفیت بیشتری هم دارند خرید می کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه درصدی از خریدهای دستگاه های دولتی باید به شرکت های فناورانه و دانش بنیان اختصاص داده شود گفت: قوانین این حوزه باید اصلاح و یا به شکلی وضع شوند که بستر این کار فراهم گردد.

  • ۰۰/۰۶/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">