ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعیین سهمیه ثبت‌نام در «شاد»

| جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۴:۵۰ ب.ظ | ۰ نظر

سهمیه‌های ثبت‌نام در مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی از طریق سامانه‌های دانش‌آموزی به ویژه «شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد)» جهت معرفی دانش‌آموزان به مدارس همجوار یا محل سکونت تعیین می‌شود.

خبرگزاری فارس ـ سال تحصیلی 99ـ1398 با توجه به شیوع کرونا، سال پر از تعطیلی بود اما این سال تحصیلی با تمام مشکلاتش و آموزش‌های تلویزیوین و مجازی، رو به اتمام است.

نگرانی خانواده‌ها در کنار آموزش امسال و ارزشیابی پایان سال، ثبت‌نام فرزندشان در مدرسه برای سال تحصیلی آینده است؛ دستگاه تعلیم و تربیت هم بر همین اساس به منظور انجام ثبت‌نام در فضایی امن و آرام، دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام دانش‌آموزان را با امضای وزیر آموزش و پرورش در تاریخ 22 اردیبهشت به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل، مواردی تأکید شده است:

1- رعایت اصل تکریم، کرامت انسانی و حفظ احترام خانواده‌ها و فرزندان آنان طی فرایند ثبت‌نام.

2- انتخاب افرادی دارای حسن خلق، منعطف، صبور و آگاه به قوانین و مقررات در ستادهای ثبت‌نام استان و مناطق.

3- معرفی مدارس از نظر موقعیت جغرافیایی، جنسیت، دوره تحصیلی، نوع امکانات از طریق «شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد)» جهت اطلاع خانواده‌ها و دانش‌آموزان.

4- ضرورت هماهنگی با ستاد کرونا و اداره کل بهداشت استان به منظور بهره‌مندی از دستورالعمل‌های بهداشتی با عنایت به شیوع ویروس کرونا.

5- ایجاد زمینه لازم در خصوص طراحی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در هنگام ثبت‌نام.

6- تمهید مقدمات لازم به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش‌آموزان در صورت ضرورت ثبت‌نام حضوری در مدارس(ورودی دوره‌ها) و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مراجعه بر اساس حروف الفبا و سیستم نوبت دهی الکترونیکی.

7- اتخاذ تدابیر لازم جهت کاهش استرس و نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در خصوص زمان‌بندی ثبت‌نام به ویژه دانش‌آموزان ورودی دوره‌های مختلف.

8- بهره‌مندی از ظرفیت ایجاد شده توسط مرکز برنامه‌ریزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات در سامانه پیش‌ثبت‌نام با توجه به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و رشته‌های موجود در واحدهای آموزشی، تعداد کلاس‌ها و تراکم دانش‌آموزی با تأیید مدیر واحد آموزشی به صورت سیستمی.

9- تعیین سهمیه‌های ثبت‌نام در مدارس دوره‌های مختلف تحصیلی از طریق سامانه‌های دانش‌آموزی به ویژه «شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد)» جهت معرفی دانش‌آموزان به مدارس همجوار یا محل سکونت.

10- اطلاع‌رسانی به موقع به اولیا، دانش‌آموزان و شرکت‌های تاکسیرانی در خصوص تهیه لباس فرم و ثبت‌نام به منظور استفاده از سرویس ایاب و ذهاب، از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی مدارس جهت کاهش تردد در محیط مدارس.

11- بهره‌مندی از ظرفیت بخش‌های مختلف درون سازمان و برون سازمانی حسب ضرورت به منظور سهولت امر ثبت‌نام و تسهیل در اطلاع‌رسانی با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">