ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تغییر سیاست های تکفا نگران کننده است

| شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۸۵، ۱۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

مشاور استاندار اصفهان در امور ‪ ICT‬گفت: تغییر سیاستهای اجرایی و نحوه تخصیص بودجه در طرح ملی تکفا ( توسعه کاربری فناوری اطلاعات ) نگرانیهایی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.
" محمد جواد امیدی " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تکفا در دوره سه ساله گذشته ،بودجه و تعداد زیادی پروژه ملی و محلی را در اختیار بخش خصوصی گذاشت اما از سال ‪ ۸۵‬این سیاستها تغییر یافته که باعث نگرانی بخش خصوصی شده است.
وی اظهار داشت: امسال نحوه تخصیص بودجه‌های طرح ملی تکفا به صورت دیگری تنظیم شده و بیشتر در قالب بودجه‌های ملی و کلی فناوری اطلاعات و ارتباطات در اختیار مجموعه‌های دولتی یعنی شرکتهای مخابرات و مرکز تحقیقات مخابرات ایران قرار گرفته است.
امیدی ادامه داد: بودجه‌ای نیز به صورت تسهیلات و وام از محل بودجه اداره شده شرکت‌های مخابرات ایران در نظر گرفته شده است.
به گفته وی یکی از مسایل مبهم در این میان، چگونگی تعیین سهم استانها از مجموع بودجه‌های ملی ‪ ICT‬است چرا که هنوز مکانیزم اعطای این تسهیلات مشخص نشده است.
مشاوراستاندار اصفهان یادآور شد: اکنون این سوال‌مطرح است که‌آیا بودجه‌ها وکمکهای فعلی دولت می‌تواند همان کارآیی سیستم سالهای گذشته‌را داشته باشد و تا چه حد بخش خصوصی می‌تواند از این بودجه‌ها بهره مند شود.
امیدی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی بی‌نیاز از حمایتهای دولت نیست، گفت:

بخش خصوصی منتظر است تا مشخص شود آیا وزارت ارتباطات که‌تاکنون بیشتر نقش تامین زیرساختهای مخابراتی را به عهده داشته می‌تواند جایگزین تکفا شود و در زمینه کاربردها نیز تاثیر گذار باشد.
وی تصریح کرد: به نظر می‌آید دست ما در سال ‪ ۸۵‬در زمینه بودجه ‪ ICT‬بسته- تر شده اما هنوز نمی‌توان در این زمینه نتیجه قطعی گرفت چرا که بسیاری از مسایل و سیاستها هنوز به طور شفاف مشخص نشده است.
امیدی با اشاره به اینکه ما سعی داریم با تعامل و مشورت با بخش خصوصی و با پیگیری در بخش دولتی، بودجه مناسبی برای استان تامین کنیم، بیان داشت:

هدف ما رفع نگرانی بخش خصوصی وبهره‌مند کردن هرچه بیشتر آنها از بودجه و پروژه‌های ‪ ICT‬است.

  • ۸۵/۰۳/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">