ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلاش برای تخصیص اعتبار تبلت دانش‌آموزی

| سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۰۴:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت گفت: در تلاش هستیم تا دولت بخشی از اعتبارات ستاد ملی کرونا را که به هزینه گرفته نشده است، برای خرید تبلت دانش آموزی اختصاص دهد.

۱۲۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند با استفاده اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی از مهرماه تاکنون برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه و اهدا شده است.

در طرح هدایت با شعار «هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس مدرسه»، با استفاده از امکانات اداره کل آموزش و پرورش استان ها، مشارکت خیّران و کمک‌های دولتی، ابزارهای کمک آموزشی هوشمند نظیر تبلت و گوشی همراه خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید جواد حسینی با اشاره به کمک دستگاه‌ها و نهادها به طرح هدایت گفت: اهدای ۱۵ هزار تبلت توسط مرکز آمار ایران، اهدای بیش از ۵۰ هزار تبلت توسط کمیته امداد امام (ره)، اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار خرید تبلت توسط برخی پالایشگاه‌ها و اعطای وام قرض‌الحسنه برای خرید تجهیزات هوشمند ارتباطی توسط بانک رفاه بخشی از مشارکت دستگاه‌ها و نهادها در طرح هدایت است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست با جامعه خیرین مدرسه‌ساز افزود: با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس نشستی با خیرین مدرسه‌ساز برگزار و مقرر شد از ظرفیت خیرین برای تهیه تبلت دانش‌آموزان نیازمند مدارسی که ساخته‌اند، استفاده شود.

جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت با تأکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت‌های استانی در طرح هدایت استفاده کرد، گفت: با بسیاری از استانداری‌ها تفاهم‌نامه تأمین تجهیزات هوشمند ارتباطی امضا شده است که بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها نیمی از اعتبار طرح هدایت از طریق مشارکت خیرین و با راهبری وزارت آموزش‌وپرورش و نیم دیگر اعتبار از طریق منابع استانی و توسط استانداری‌ها تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای جلب مشارکت مردمی، محلی و شهری در طرح هدایت، انجمن اولیا و مربیان مدارس است گفت: در مدارس سطح کشور ۱۰۰ هزار انجمن اولیا فعال هستند که این انجمن‌ها می‌توانند محوریت جلب مشارکت‌های مردمی را در هر مدرسه عهده‌دار باشند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اهدای بیش از هزار تبلت توسط مجامع بین المللی به دانش آموزان اتباع خبر داد و گفت: تاکنون مجامع بین‌المللی بیش از هزار تبلت برای دانش‌آموزان اتباع مقیم ایران تهیه‌کرده‌اند و از ظرفیت مجامع بین‌المللی نظیر یونسکو و یونیسف برای تهیه وسایل ارتباطی هوشمند به‌ویژه برای دانش‌آموزان اتباع باید نهایت استفاده را برد.

حسینی در ادامه نشست با تقدیر از فعالیت‌های مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: از ظرفیت خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور با محوریت مرکز امور بین‌الملل وزارت آموزش‌وپرورش نیز باید در طرح هدایت نهایت استفاده را برد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">