ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلاش هوآوی برای حضور در بازار ۵G هند

| يكشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، ۰۳:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

غول تله کام چینی "هوآوی" مشتاق همکاری با شرکت های هندی در زمینه ساخت تجهیزات ۵G و تبادل تکنولوژی با این کشور است.

به گزارش ایرنا،نشریه آسیا تایمز هنگ کنگ روز یکشنبه در مقاله ای نوشت ، با اینکه گفت وگوها بین مقامات مرزی هند و چین در بن بست قرار گرفته اما شرکت هوآوی همچنان برای حضور در بازار تکنولوژی نسل پنجم تلاش می کند.

روزنامه اکونومیست تایمز هند نیز در مطلبی اضافه کرد هوآوی ، این غول تلفن همراه حالا با نشان دادن اشتیاق برای همکاری با شرکت های هندی در زمینه ساخت تجهیزات ۵G و تبادل تکنولوژی سعی دارد هرگونه نگرانی امنیتی دولت هند را رفع کند.

شرکت هوآوی از سوی آمریکا و دیگر کشورها با ادعاهایی نفوذ به اطلاعات کاربران در راستای همکاری با دولت چین مواجه شده است . این ادعاها بارها از سوی این شرکت نیمه دولتی چین بارها رد شده است.

در ادامه گزارش اکونومیست تایم آمده است ، هر چند دولت هند به شکل غیررسمی از شرکت های خصوصی و دولتی خواسته تا از ورود تجهیزات چینی به دلایل امنیت ملی جلوگیری کنند اما هنوز بیانیه ای رسمی در این  باره صادر نکرده است و تنها فهرستی از " منابع قابل اطمینان " را برای تجهیزات شبکه ای که مورد تایید دولت را منتشر کرده است. 

متخصصان می گویند این موضوع در راستای تصمیم امریکا و انگلیس  برای دور نگه داشتن هوآوی و شرکت چینی رقیبش ZTE از بازار هند است . شرکت هوآوی با  شرکت های اروپایی ، نوکیا و اریکسون و سامسونگ برای حضور در بازار هند رقابت می کند.

این شرکت چینی گفته است تاکنون ۲ میلیارد دلار در هند سرمایه گذاری کرده است که ۱۷۰ میلیون دلار آن در راستای تحقیق و توسعه بوده است. 

به گزارش رویترز ، در همین حال دولت جو بایدن این هفته مجوز شرکت ها را  برای فروش قطعات به هوآوی که در زمینه تامین تجهیزات و دستگاههایی که در تکنولوژی ۵G می تواند مورد استفاده قرار گیرد را اصلاح کرد.این تغییرات می تواند قراردادهای فعلی را تحت تاثیر قرار دهد.

  • ۹۹/۱۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">