ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

«تلفن همراه اسلامی» وارد بازار ایران ‌شد

| پنجشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۸۴، ۰۲:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

تلفن همراه «آی هشتصد ایلکون» با امکان یادآوری اتوماتیک نمازهای پنج گانه و خواندن آیات قرآن به زبان عربی و انگلیسی وارد بازار ایران و افغانستان شد.
به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز مطالعات و بررسی اقتصادی و بازرگانی خاورمیانه، از ویژگی‌های مهم این موبایل اسلامی موارد جالب و منحصر به فردی است که در اینجا به ذکر مهمترین آنان می‌پردازیم:
۱ـ تمام متن قران کریم با رسم‌الخط زیبا و درشت و همچنین ترجمه آن به زبان انگلیسی با تأیید‌یه از مرکز اسلامی دانشگاه الازهر مصر در حافظه دائمی گوشی‌ها به ثبت رسیده و ذخیره شده است.
۲ـ اعلام اذان در اوقات شرعی روز به همراه ذکر دقیق اوقات شرعی در ایران و ۶۰۰۰ شهر معروف دنیا در حافظه این گوشی‌های تلفن همراه از دیگر قابلیت‌های منحصر به فرد این محصول است.
۳ـ حتی قبل از موعد اوقات شرعی این گوشی تلفن همراه با آلارم و هشدار صوتی شخص را از نزدیک شدن وقت اذان مطلع می‌نماید.
۴ـ این موبایل اسلامی با ارائه جهت قبله، شما را در هر کجای جهان که باشید برای اقامه نماز یاری ‌می‌هد. گوشی‌های ایلکون با ارائه جهت قبله از طریق مختلف نصب شده در دستگاه از قبیل جهت حرکت ماه، وضعیت طلوع و غروب خورشید، جهت شمال به جنوب، موقعیت دقیق قبله و مکان کعبه را به شما نشان ‌می‌دهد.
۵ـ از ویژگی‌های مهم این گوشی بهره‌گیری از بالاترین سیستم GPRS کلاس ۱۲است که سبب می‌گردد شما بسیار سریع‌تر از تلفن‌های همراه دیگر با هر نقطه از دنیابرقراری ارتباط داشته‌باشید. در واقع نقل و انتقال اطلاعات و سرعت این نقل و انتقال که در دنیای امروز از مهمتمرین مقوله‌های ارتباطیاست در ساختار این موبایل اسلامی به خوبی مشاهده می‌شود.
ارتباط با دیگران و حتی با شبکه جهانی اینترنت و انتقال اطلاعات به سرعت و سهولت برقرار می‌گردد.

۶ـ این گوشی‌ها علاوه بر اوقات شرعی دارای تقویت دقیق میلادی و هجری و تبدیل روزها و به طور کلی اطلاعات خوب تقویمی را دارا است.

۷ـ برنامه مخصوص ماه مبارک رمضان برای ارائه اوقات شرعی این ماه از قبیل زمان اذان صبح (سحر) افطار، وقت امساک (زمان قبل از سحر و افطار) از دیگر ویژگی‌های جالب این گوشی است.
۸ـ از دیگر ویژگی‌های اسلامی این موبایل سکوت آن و تبدیل حالت زنگ به حالت ویبره در ۴۰ دقیقه از زمان شروع اذان تا هنگامی که شخص در مسجد و مکان‌های عبادی در حال انجام فرائض دینی است. زنگ تلفن همراه به حالت لرزشی تبدیل و از ایجاد مزاحمت برای دیگر افراد حاضر در جمع جلوگیری می‌شود.
۹ـ این موبایل اسلامی دارای حافظه‌ای حدود ۱۶ مگابایت با بهره‌گیری از سه باند مخابراتی بدون نقطه کور (همیشه در دسترس) صفحه نمایشی دو اینچی TFCT قابلیت ارسال MMS/SMS/EMS با راهنمای تصاویر گرافیکی گویا و بازی‌های انحصاری تعبیه شده داخل دستگاه و سیستم WAP۲ جهت اتصال بی‌سیم به اینترنت، افقی جدید برای استفاده کنندگان تلفن همراه در کشورهای اسلامی را پیش رو می‌گذارد.
گفتنی ‌است، شرکت بازرگانی فجر (فانوس جهان رهنمون) موفق به اخذ امتیاز انحصاری فروش و خدمات پس از فروش گوشی‌های موبایل اسلامی با نام تجاری ایکلون در کشورهای ایران و افغانستان شده است.

این اقدام مورد تأیید مرکز اصناف و بارزگان وزارت بازرگانی و سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی ایران قرار گرفت.

  • ۸۴/۰۹/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">