ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلویزیون اینترنتی در راه است

| يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۰۳:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

فاز آزمایشی طرح خدمات پیشرفته ارتباطی تا 5 هزار مشترک را در برخواهد گرفت.

مهندس سعید مهدیون ، معاون فنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با تشریح طرح خدمات پیشرفته ارتباطی ، اظهارداشت: این طرح سرویس‌‏های مختلفی را از قبیل تلویزیون آنلاین ، ویدیو درخواستی ، گیم ، ایمیل و اینترنت را در بردارد که می‌‏تواند جایگزین اینترنت ، شبکه‌‏های دیتا و تلفن در کشور شود.

وی ، با اشاره به این که ورود تلفن به عنوان شروع یک عصر جدید بود ، گفت: طرح خدمات پیشرفته ارتباطی امکان استفاده از سرویس‌‏های فوق را از طریق تلویزیون فراهم می‌‏کند.

مهندس مهدیون ، با بیان این که این طرح از اواخر سال گذشته از سوی شرکت مخابرات ایران، شرکت‌‏های تابعه و سازمان تنظیم مقررات شروع به کار کرد ، افزود: فاز یک که مرحله امکان سنجی و مطالعاتی این طرح بود سال 84 به پایان رسید و یک سری آزمایش‌‏های لابراتوری که تطبیق این سرویس با شبکه‌‏های مخابراتی کشور بوده ، در حال پی گیری است.

وی ، گفت: تا پایان شهریور ماه فاز آزمایشی طرح خدمات پیشرفته ارتباطی با 200 پورت قابل پیاده‌‏سازی است که در صورت لزوم تا 5 هزار پورت نیز قابل افزایش خواهد بود.

مهندس مهدیون ، با بیان این که این طرح شامل بخش‌‏هایی از قبیل زیرساخت ، دسترسی یا لایحه Access ، سرور ، استاندارد و محتوا خواهد بود ، یادآور شد: برای بخش زیرساخت ، شرکت ارتباطات زیرساخت در این پروژه همکاری می‌‏کند ، بخش دسترسی را شرکت‌‏های PAP تامین کرده ، بخش استاندارد از طریق سازمان تنظیم مقررات با همکاری مرکز تحقیقات انجام می‌‏شود ، بخش سرور به عهده شرکت دیتا و بخش محتوا از سوی صدا و سیما و وزارت ارشاد انجام می‌‏پذیرد.

معاون فنی سازمان تنظیم مقررات ، با بیان این که برای این کار اعتباری مازاد دریافت نشده است ، تصریح کرد: میزان هزینه حداکثر در حد اضافه کردن چند سرور خواهد بود که در فاز آزمایشی نیاز به بودجه مازاد احساس نمی‌‏شود.

وی ، هدف اصلی این طرح را استفاده کسانی دانست که به کامپیوتر دسترسی نداشته و یا با آن آشنایی ندارند.

مهندس مهدیون ، با بیان این که این طرح دریچه ورود دنیای آتی فناوری اطلاعات به کشور است ، در خصوص تعرفه‌‏های این طرح، تصریح کرد: تعرفه‌‏های این سرویس به صورت قبضی جداگانه ماهانه برای مشترکین ارسال خواهد شد.

وی ، خاطرنشان کرد: این طرح از اوایل سال آینده ارایه خواهد شد و تا انتهای برنامه چهارم حدود یک میلیون مشترک را در برخواهد داشت.

مهندس مهدیون ، با تاکید بر این که در فاز آزمایشی بین 200 تا 5 هزار مشترک به طور داوطلب می‌‏توانند از این سرویس استفاده کنند، تصریح کرد: اولویت استفاده از این سرویس با کاربران خانگی خواهد بود.

  • ۸۵/۰۲/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">