ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

رئیس سایبری ملی اسرائیل از هکرهای کلیدی ایرانی که علیه اسرائیل فعالیت می‌کنند نام برد.
به گزارش سایبربان؛ گابی پورتنوی (Gabi Portnoy)، رئیس اداره سایبری ملی اسرائیل (INCD) در کنفرانس هفته سایبری دانشگاه تل‌آویو ادعا کرد که هر کسی که علیه شهروندان اسرائیلی حمله سایبری انجام دهد، باید بهایش بپردازد.

پورتنوی در سخنرانی خود به طور خاص به ایران و حزب‌الله اشاره کرد.

وی درمورد حملات سایبری گروه «MuddyWater»، که به ادعای او مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و چند ماه پیش به مؤسسه فناوری تکنیون (Technion) حمله کرد، پرداخت.

پورتنوی اظهار داشت : «این گروه فقط علیه اسرائیل کار نمی‌کند، بلکه اهداف غیرنظامی را در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله ترکیه، عربستان سعودی، مصر، مراکش، هند، بحرین، عمان، کویت و سایر کشورها هک می‌کند.»

رئیس اداره سایبری ملی رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران به کشورهای سنی، با وجود بهبود ظاهری روابط جمهوری اسلامی با سعودی‌ها و سایر کشورهای سنی، حمله سایبری می‌کند.

وی افزود که در سال گذشته، مادی واتر تلاش کرده بود به اهداف دیگری در اسرائیل حمله کند، اما ناموفق بود.

 

  • افراد پشت این حملات

پورتنوی ادعا کرد : «جامعه سایبری اسرائیل عملیات‌های سایبری ایران را می‌شناسد و از طرق مختلف برای خنثی کردن آن تلاش می‌کند. پرسنل اطلاعاتی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله که در عملیات‌های سایبری علیه اسرائیل مشارکت دارند، دقیقاً می‌دانند که من در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم. من می‌خواهم از اقدامات ایالات متحده علیه خشونت ایران و همچنین تحریم‌هایی که آنها علیه 2 عامل کلیدی اطلاعات ایران اعمال کردند، حمایت کنم : فرزین کریمی و مجتبی متضفی، که گروه دانشگاهی رضوان را راه‌اندازی کردند که هکرها را برای اهداف بد آموزش می‌دهد.»

او در ادامه به علی حیدری به عنوان عاملی که خارج از بیروت فعالیت و عملی عملیات‌های ات سایبری را بین ایران و حزب‌الله هماهنگ می‌کند، اشاره کرد که باعث آسیب به بخش غیرنظامی لبنان در منطقه سایبری می‌شود.

وی ادامه داد که روال کار برخی کارکنان اطلاعات ایران، استفاده از حوزه دیجیتال برای آسیب رساندن به غیرنظامیان است.

پورتنوی از مقامات ارشد سایبری بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از حملات هکرهای ایرانی و حزب‌الله به جهان با یکدیگر همکاری کنند.

به طور جداگانه، پورتنوی از گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت‌های بخش خصوصی برای کمک به اسرائیل در ساخت گنبد سایبری، یک گنبد آهنین دیجیتال در برابر حملات سایبری و همچنین برای کمک به ساخت دستگاه 40 کشور برای تحقیق و به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به حمله سایبری دشمن تمجید کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">