ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهدید توییتر به شکایت از متا

| شنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۰۳:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

توئیتر تهدید کرد که از متا به دلیل معرفی برنامه جدید رقیب با نام تردز، شکایت می‌کند.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، توئیتر کمتر از 24 ساعت پس از راه اندازی برنامه جدید متا با نام تردز تهدید کرده که از این شرکت شکایت خواهد کرد. شرکت متعلق به ایلان ماسک متا را متهم به شکار کارکنان سابق توئیتر برای ایجاد پلتفرم جدید می کند.

تردز، یک پلتفرم مبتنی بر متن و شبیه توئیتر است که از زمان اولین حضورش در عصر دیروز تاکنون بیش از 30 میلیون کاربر جدید در آن ثبت نام کرده‌اند. «الکس اسپیرو» وکیل توئیتر، اندکی پس از راه‌اندازی این پلتفرم، نامه‌ای به مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا ارسال کرد و غول رسانه‌های اجتماعی را به دست داشتن در سوء استفاده غیرقانونی از اسرار تجاری و سایر دارایی‌های معنوی توئیتر متهم کرد.

اسپیرو در این نامه نوشت: «توئیتر قصد دارد حقوق مالکیت معنوی خود را اعمال کند و از متا می خواهد که اقدامات فوری برای توقف استفاده از هرگونه اسرار تجاری توئیتر یا سایر اطلاعات بسیار محرمانه انجام دهد. توئیتر تمام حقوق خود را محفوظ می‌دارد.»

اسپیرو در ادامه متا را به استخدام ده‌ها کارمند سابق توئیتر متهم کرد که به اسرار تجاری توئیتر و سایر اطلاعات محرمانه دسترسی داشته و دارند. این نامه مدعی شده که این کارمندان مأموریت یافتند تا یک برنامه کپی توئیتر را توسعه دهند.

اندی استون، مدیر ارتباطات متا در پستی در تردز به نامه توئیتر پاسخ داد و گفت: «روشن می کنم که هیچ کس در تیم مهندسی تردز کارمند سابق توئیتر نیست.»

تردز یکی از رقبای توئیتر است که از سال گذشته و با روی کار آمدن ایلان ماسک، مورد توجه قرار گرفت. با این حال، این آخرین پیشرفت ها نشان می دهد که با توجه به اقدام سریع توئیتر علیه این پلتفرم، تردز قابل توجه ترین رقیب است.

ماسک تا کنون در مورد راه اندازی تردز سکوت کرده است، وی تنها در توئیتی از ادعاهای نامه اسپیرو حمایت کرد و گفت: «رقابت خوب است، تقلب خوب نیست.»

علاوه بر این، لیندا یاکارینو، مدیرعامل توئیتر، در توئیتی نوشت که اغلب از توئیتر تقلید می شود، اما جامعه توئیتر هرگز نمی‌تواند تکرار شود.

زاکربرگ دیروز لحظاتی پس از راه اندازی تردز، برای اولین بار در یک دهه یک توئیت ارسال کرد. مدیر عامل متا تصویر مرد عنکبوتی را منتشر کرد که این واقعیت که تردز تا حدی به توئیتر شباهت دارد را تمسخر می کرد.

با اتخاذ تصمیمات مشکوک مداوم توئیتر، موارد جایگزین زیادی برای آن وجود دارد. ماستودون و بلواسکای توجهات زیادی را جلب کرده اند، اما هیچ کدام به اندازه تردز نرخ پذیرش بالا نداشته اند.

اکنون تردز، بین 100 کشور بر روی آی‌اواس و اندروید در دسترس است و بنا بر گزارش ها به دلیل نگرانی در مورد پایبندی به قوانین حریم خصوصی داده های محلی در اتحادیه اروپا در دسترس نیست. برای دسترسی به تردز، کاربران ابتدا باید با استفاده از اعتبار ورود به اینستاگرام فعلی خود احراز هویت کنند. سپس این برنامه با جزئیات حساب موجود خود، مانند نام، نام کاربری، عکس و دنبال کنندگان اجرا می شود.

توئیتر بعد از سکانداری ماسک با انصراف بسیاری از تبلیغ کنندگان سرمایه گذار مواجه شده بود و اکنون با اقدامات و محدودیت های جدید کار برای جذب آن‌ها سخت‌تر هم شده است. این شرکت حتی برای ترمیم روابط با تبلیغ‌کنندگانی که از این پلتفرم کناره‌گرفته‌اند، لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغاتی سابق ان‌بی‌سی‌یونیورسال را به عنوان مدیر جدید خود انتخاب کرد.

  • ۰۲/۰۴/۱۷

توییتر

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">