ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهدید جدید هندوستان: جاسوسی سایبری

| يكشنبه, ۶ آذر ۱۴۰۱، ۰۳:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

در اجلاس امنیتی در سالگرد حمله تروریستی 26 نوامبر، روندهای مختلف تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش سایبربان؛ در چهاردهمین سالگرد حمله تروریستی وحشتناک بمبئی که منجر به کشته شدن حدود 165 نفر شد، اجلاس امنیت ملی این کشور در روز شنبه، تهدیدات غیر سنتی علیه هند را در قالب جنگ سایبری و جاسوسی سایبری مورد بحث قرار داده است.

دی سیواناندان، افسر بازنشسته سرویس پلیس هند (IPS) و عضو سابق هیئت مشاور امنیت ملی (NSA)، ضمن سخنرانی در این مراسم توضیح داد که چگونه حمله تروریستی هماهنگ شده در 26 نوامبر 2008 در 12 مکان مختلف در پایتخت تجاری رخ داده بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تهدید آینده ناشی از جنگ سایبری و جاسوسی سایبری است، بر لزوم وجود یادبودی برای همه انفجارهای تروریستی که از مارس 1993 در بمبئی رخ داده است، تأکید کرد.

شیو موراری ساهای، افسر سرویس پلیس هند که در حال حاضر به‌عنوان منشی دیگری در دبیرخانه شورای امنیت ملی مشغول به فعالیت است، امروز در مورد روندهای مختلف تروریسم صحبت کرده است.

دلیل اصلی وقوع حمله تروریستی بمبئی این بود که لشکر طیبه (LeT) با یک بحران داخلی مواجه بود و بسیاری از کادرهای آن برای "مبارزه جهاد اکبر" به افغانستان می‌گریختند. در این شرایط بود که رهبری لشکر طیبه تصمیم گرفت که باید یک اقدام تماشایی در هند داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که لشکر طیبه همچنان به روال سابق خود پابرجا مانده است.

کلید آن دیوید هدلی، یک تروریست پاکستانی-آمریکایی بود که برای انجام عملیات رکه (recce) در هند استخدام شد و اهداف مختلفی را در بمبئی شناسایی کرد. او در مارس 2016 پیش از دادگاه ویژه آژانس تحقیقات ملی، برکنار شد.

آقای ساهای همچنین روندهای مختلف و تجلی تروریسم امروز را تشریح کرد و گفت: ما شروع به نگاه به درون کرده‌ایم، زیرا تأکید بر عوامل اجتماعی بسیار بیشتر است و موضوع رادیکالیزه شدن مجدد فراتر از دین است.

راکش آستانا، مدیر ویژه سابق، اداره مرکزی تحقیقات و کمیسر پلیس دهلی نیز در مورد تهدیدات غیر سنتی صحبت کرد.

آشیش شلار، عضو مجلس قانون‌گذاری حزب بهاراتیا جاناتا و اورنا ساگیو، سفیر رژیم صهیونیستی در تایلند نیز در این مراسم حضور داشته‌اند.

  • ۰۱/۰۹/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">