ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

روسیه نسبت به یک حمله هسته‌ای پس از نفوذ هکرها به سرویس تلویزیونی این کشور هشدار داد.
به گزارش سایبربان؛ پس از نفوذ هکرها به سرویس تلویزیونی روسیه، روس‌ها نسبت به حمله هسته‌ای هشدار دادند.

ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی هک شده روسیه پیام‌های حیرت‌آور حمله هسته‌ای را پخش کردند و از ساکنان خواستند تا ماسک‌های ضد گاز بپوشند و برای پوشش فرار کنند.

براساس گزارش مترو (Metro)، به ساکنان شرق روسیه گفته شد که قرص‌های یدید پتاسیم بخورند و بلافاصله در طول پخش هک شده پناه بگیرند.

به بینندگان تلویزیون گفته شد : «حمله‌ای صورت گرفت. فوراً به یک پناهگاه بروید. محل را مهر و موم کنید. از انواع ماسک‌های گاز استفاده کنید. در صورت عدم وجود ماسک‌های گاز از باندهای پنبه‌ای گاز استفاده کنید.»

نمایشگرها همچنین هشدار تشعشعات سیاه و زرد را با پیامی به نمایش گذاشتند که از مردم خواسته بود فوراً پناه بگیرند.

این پیام‌ها در تلویزیون دیده و در ایستگاه‌های رادیویی در مناطق مسکو و سوردلوفسک شنیده شد. پیام‌ها همچنین باعث قطع شدن برنامه در یکاترینبورگ، چهارمین شهر بزرگ روسیه شد.

این هک به اندازه‌ای گسترده بود که وزارت اورژانس روسیه را مجبور به واکنش کرد و با انتشار بیانیه‌ای به ساکنان اطمینان داد که هشدار حمله هوایی نادرست در مسکو پس از هک شدن سرورهای ایستگاه‌های رادیویی و کانال‌های تلویزیونی پخش شد.

هکرها از زمانی که این کشور جنگ خود را با اوکراین آغاز کرد، مکرراً روس‌ها را با پیام‌هایی مبنی بر حملات جعلی هدف قرار داده‌اند که از آن جمله صدای یک آژیر در 22 فوریه امسال بود که هشدار حمله هوایی را پخش کرد و دیگری یک تهدید موشکی را کمتر از یک هفته بعد پخش کرد.

یک روز قبل از آخرین هک، سرویس‌های استریم در روسیه در جریان سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، هک و آفلاین شدند.

گروهی به نام ارتش فناوری اطلاعات اوکراین که مدت کوتاهی پس از جنگ تشکیل شد، مسئولیت حمله به سرویس‌های استریم را به عهده گرفت، اما برای هشدار وحشتناک اخیر در تلویزیون و رادیو روسیه مسئولیتی نپذیرفت.

  • ۰۱/۱۲/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">