ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توان سایبری ایران در رتبه نخست منطقه است

| چهارشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت : در منطقه رتبه نخست توان سایبری­ هستیم.

به گزارش صدا و سیما سردار غلامرضا جلالی در بر نامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با برشمردن تهدیدهای سایبری و امنیت شبکه افزود: در حوزه این تهدیدات به توانمندی‌های قابل توجهی رسیده‌ایم و این نوع از حملات را می‌توانیم به آسانی دفع کنیم.
وی گفت: در نمایشگاه سایبری امسال حدود ۴۰۰ درصد درمقایسه با نمایشگاه نخست از نظر تعداد و دقت کیفیت سامانه‌های سایبری رشد کرده‌ایم.
سردار جلالی ادامه داد: در سامانه‌های کنترل صنعتی ۴ محصول امنیت بومی داریم که بهتر از سامانه‌های خارجی هستند.
وی با بیان اینکه با معماری ویژه پدافندی، سامانه‌های کنترل صنعت گاز را ساخته‌ایم گفت: حدود ۲۰۰ محصول پایه پدافند سایبری در داخل ساخته شده است.
وی با اشاره به حمله اخیر سایبری آمریکا به صنعت برق ونزوئلا و اختلال در صنایع راهبردی این کشور گفت: آمریکا در حالی که مدعی است که به این کشور حمله سایبری می‌شود اما بزرگترین مهاجم سایبری دنیاست.
وی اضافه کرد: این رفتار آمریکا لزوم پرداختن ما به سامانه‌های بومی را نشان می‌دهد و همه دستگاه‌ها موظفند برای سامانه‌های حیاتی خود از سامانه‌های بومی استفاده کنند وسازمان پدافند غیر عامل این موضوع را پیگیری می‌کند.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل درباره راه اندازی مرکز دفاع ملی سایبری نیز گفت: در شورای طرح‌های تحقیقاتی و راهبردی بر ایجاد این مرکز تاکید شد زیرا برای کاهش وابستگی و مقابله با تهدیدات نیازمند نظام دفاع سایبری هستیم.
سردار جلالی گفت: برای راه اندازی مرکز دفاع سایبری افزون بر تقویت صنعت دفاع سایبری و آموزش نیروی انسانی در شش رشته دانشگاهی نیازمند تنظیم اهداف و برنامه در این زمینه هستیم.
وی گفت: در نظام عملیاتی دفاع ملی سایبری تهدیدات دسته بندی و نقش دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز مشخص شده‌است.
وی با بیان اینکه اجماع مناسبی برای راه اندازی شبکه‌های پیام رسان داخلی وجود ندارد گفت: برخی مسئولان معتقدند این شبکه‌ها ظرفیت پاسخگویی به نیاز مردم را ندارند اما برخی مسئولان ظرفیت این شبکه‌ها مطلوب می‌دانند.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد مردم آن در شبکه اجتماعی ساماندهی شوند که سرورهای آن و هدایت مردم در آن شبکه خارج از کشور باشد.
وی ادامه داد: بر این اساس زیرساخت‌ها باید در کشورمان باشد و نظام تصمیم بگیرد که برای راه اندازی شبکه ملی داخلی سرمایه گذاری کند.
وی گفت: به عنوان نمونه اکنون اینترنت ملی چین یک و نیم برابر اینترنت جهانی سرعت دارد و چین را مرزبانی دیجیتالی می‌کند.

سردار جلالی افزود: وزارت ارتباطات مدعی بود شبکه ملی ارتباطات را مرحله به مرحله پیش می‌برد و به نتیجه می‌رساند اما در ارزیابی کلی از چشم انداز شبکه ملی ارتباطات فاصله داریم.
وی اضافه کرد: از پنج شش ماه گذشته با برگزاری ۷۰ رزمایش در حوزه بانک‌ها، آب، برق، انرژی و … پیشرفت کار را بررسی کرده‌ایم و نتایج مقدماتی خوبی درباره شبکه ملی ارتباطات داشته‌ایم.
‌وی گفت: کشورهای که با جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس بر ضد ما در حوزه سایبر فعالند و به عنوان نمونه رژیم سعودی با اعمال سیاست در یکی از شبکه‌های اجتماعی و خریداری سهام آن برخی شرکت‌های مزدور را بر ضد ما به کار گرفته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">