ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مهر / محققان می گویند با آموزش یک الگوریتم هوش مصنوعی توانسته اند ویدئوهای سخنرانی جعلی سیاستمداران جهان در سازمان ملل را در کمتر از 13 ساعت تهیه کنند.

در یک سال اخیر از هوش مصنوعی برای تولید ویدئوهای جعلی خبری افراد مختلف استفاده شده و در این ویدئوها سیاستمداران مشهور در حال ادای صحبت هایی هستند که هرگز بر زبان نیاورده اند.
تا به امروز تولید ویدئوهای مذکور کاری وقت گیر بوده است، اما محققان دانشگاه کورنل برای اولین بار از مجموعه اطلاعات منبع باز و حجم زیادی از داده های مربوط به سخنرانی های سیاستمداران در سازمان ملل برای تولید سریع سخنرانی های جعلی ولی باورپذیر استفاده کرده اند.
آنها ابتدا مدلی را برای طراحی و آموزش سخنرانی های رسمی سیاسی به هوش مصنوعی ابداع کردند و سپس محتوای 40 سال سخنرانی رهبران کشورها در مجمع عمومی سازمان ملل را در اختیار آن گذاشتند.
این محققان تنها 7.80 دلار را صرف اجازه فضای کلود در وب برای ذخیره اطلاعات مورد نیاز خود کردند و در نهایت هوش مصنوعی در مدتی کمتر از 13 ساعت اولین ویدئوی سخنرانی جعلی خود در سازمان ملل را تولید و منتشر کرد.
سخنرانی های جعلی یادشده محتوایی دقیق و غنی داشته و موضوعات مختلفی مانند خلع سلاح هسته ای، تغییرات آب و هوایی و غیره را در بر می گیرند. دقت محتوای این سخنرانی ها تا 90 درصد برآورد شده است.
این پژوهشگران هشدار داده اند که پیشرفت فناوری هوش مصنوعی در آینده به افراد عادی هم امکان خواهد داد تا ویدئوهای سخنرانی جعلی بسیار باورپذیری تولید کنند و لذا باید روش هایی برای شناسایی محتوای ویدئویی واقعی از جعلی ابداع شود.

  • ۹۸/۰۳/۲۰

اخبار جعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">